Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2426 Publications


2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53269
Rate Region of the K-user MIMO Interference Channel with Imperfect Transmitters
M. Soleymani, I. Santamaria, B. Maham, P.J. Schreier, in: 2020 28th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), IEEE, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53305
DeepWind: An Accurate Wind Turbine Condition Monitoring Framework via Deep Learning on Embedded Platforms
H.G. Mohammadi, R. Arshad, S. Rautmare, S. Manjunatha, M. Kuschel, F.P. Jentzsch, M. Platzner, A. Boschmann, D. Schollbach, in: 2020 25th IEEE International Conference on Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), IEEE, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53322
Approaching Critical Decay in a Strongly Degenerate Parabolic Equation
M. Winkler, Journal of Dynamics and Differential Equations 36 (2020) 3–23.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53415
Pollicott-Ruelle Resonant States and Betti Numbers
B. Küster, T. Weich, Communications in Mathematical Physics 378 (2020) 917–941.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39821
Fallportraits von Bielefelder Grundschulkindern. Fallarbeit in der (phasenübergreifenden) Lehrer_innenbildung
C. Pieper, B. Kottmann, S. Miller, HLZ - Herausforderung Lehrer_innenbildung, Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 3 (2020) 94–171.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53477
Die curriculare Entwicklung der Anforderungen von anwendungsbezogenen Aufgaben
S.N. Malik, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2020. 54. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 09. Bis 13. März 2020 in Würzburg, WTM-Verlag, Münster, 2020.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53511 LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17522
Tax avoidance through securitization
A. Uhde, The Quarterly Review of Economics and Finance (2020).
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 17401
Tax avoidance through securitization
A. Uhde, The Quarterly Review of Economics and Finance (2020).
LibreCat
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 53562
Multiprofessionelle Teamarbeit (MPT) im Kontext einer Dualität des Sozialen. Eine rekonstruktive Mehrebenenanalyse am Berufskolleg vor dem Hintergrund inklusiver Bildung.
M.-A. Kückmann, Multiprofessionelle Teamarbeit (MPT) Im Kontext Einer Dualität Des Sozialen. Eine Rekonstruktive Mehrebenenanalyse Am Berufskolleg Vor Dem Hintergrund Inklusiver Bildung., Eusl, Detmold, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46159 LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46158
Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6
L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48405
Fach- und sprachintegrierte Ansätze für Neuzugewanderte
F. Sprütten, L. Wessel, K. Zentgraf, S. Prediger, in: S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, Cornelsen Skriptor, Berlin, 2020, pp. 115–130.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 48406
Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for teachers and facilitators
L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35701
Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics
S. Lünne, S. Schnell, R. Biehler, European Journal of Teacher Education 44 (2020) 688–705.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools
B. Barzel, R. Biehler, in: S. Zehetmeier, D. Potari, M. Ribeiro (Eds.), Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers, Routledge, London, 2020, pp. 163–192.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics
F. Feudel, R. Biehler, Journal Für Mathematik-Didaktik 42 (2020) 273–305.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35709 LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed