Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2542 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23431
Non-linear mean-field modelling of UD composite laminates accounting for average asymmetric plasticity of the matrix, debonding and progressive failure
C. Cheng, Z. Wang, Z. Jin, X. Ju, S. Schweizer, T. Tröster, R. Mahnken, Composites Part B: Engineering 224 (2021).
LibreCat
| DOI
C. Cheng, Z. Wang, Z. Jin, X. Ju, S. Schweizer, T. Tröster, R. Mahnken, Composites Part B: Engineering 224 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27774
A general framework for mean-field homogenization of multi-layered linear elastic composites subjected to thermal and curing induced strains
P. Lenz, R. Mahnken, International Journal of Solids and Structures (2021).
LibreCat
| DOI
P. Lenz, R. Mahnken, International Journal of Solids and Structures (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29088
A nonuniform transformation field analysis for composites with strength difference effects in elastoplasticity
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, W. Zhou, International Journal of Solids and Structures (2021).
LibreCat
| DOI
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, W. Zhou, International Journal of Solids and Structures (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24376
A deep learning driven pseudospectral PCE based FFT homogenization algorithm for complex microstructures
A. Henkes, I. Caylak, R. Mahnken, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering (2021).
LibreCat
| DOI
A. Henkes, I. Caylak, R. Mahnken, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29085
A modified Zerilli–Armstrong model as the asymmetric visco-plastic part of a multi-mechanism model for cutting simulations
C. Cheng, R. Mahnken, Archive of Applied Mechanics (2021) 3869–3888.
LibreCat
| DOI
C. Cheng, R. Mahnken, Archive of Applied Mechanics (2021) 3869–3888.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29092
Goal-oriented mesh adaptivity for inverse problems in linear micromorphic elasticity
X. Ju, R. Mahnken, L. Liang, Y. Xu, Computers & Structures (2021).
LibreCat
| DOI
X. Ju, R. Mahnken, L. Liang, Y. Xu, Computers & Structures (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29090
Integral‐type non‐local damage simulation of composites using mean‐field homogenization methods
P. Lenz, R. Mahnken, PAMM (2021).
LibreCat
| DOI
P. Lenz, R. Mahnken, PAMM (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29091
Physics informed neural networks for continuum micromechanics
A. Henkes, H. Wessels, R. Mahnken, PAMM (2021).
LibreCat
| DOI
A. Henkes, H. Wessels, R. Mahnken, PAMM (2021).
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39448
Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht.
K. Möller, C. Tenberge, M. Bohrmann, eds., Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021.
LibreCat
K. Möller, C. Tenberge, M. Bohrmann, eds., Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36374
Zur Stärkung von Erziehungskompetenz durch Elternbildung: Entwicklungen, Programme, Ambivalenzen
S. Landhäußer, S. Faas, T. Schmidt, C. von Guilleaume, in: Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit (Ed.), Familie im Kontext kindheits- und sozialpädagogischer Institutionen, Beltz Juventa, Weinheim, 2021, pp. 211–222.
LibreCat
S. Landhäußer, S. Faas, T. Schmidt, C. von Guilleaume, in: Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit (Ed.), Familie im Kontext kindheits- und sozialpädagogischer Institutionen, Beltz Juventa, Weinheim, 2021, pp. 211–222.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37649
Sonine Formulas and Intertwining Operators in Dunkl Theory
M. Rösler, M. Voit, International Mathematics Research Notices 2021 (2021) 13202–13230.
LibreCat
| DOI
M. Rösler, M. Voit, International Mathematics Research Notices 2021 (2021) 13202–13230.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37659
Positive intertwiners for Bessel functions of type B
M. Rösler, M. Voit, Proceedings of the American Mathematical Society 149 (2021) 1151–1163.
LibreCat
| DOI
M. Rösler, M. Voit, Proceedings of the American Mathematical Society 149 (2021) 1151–1163.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
Die Rolle inter- und intraindividueller Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich zwischen Lehrkräften an inklusiven und nicht- inklusiven Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“
G. Görel, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Justus-Maximilians-Universität Würzburg, Würzburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
The quality of student-teacher relationship and teachers’ behaviour as predictors for children’s attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
Differentiation and individualisation as key features of inclusive teaching quality – Findings from a qualitative study with primary school teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Geneva, Geneva, Switzerland, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
The promotion of pre-service teachers’ team-teaching competencies for inclusive education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
K. Franzen, F. Hellmich, B. Moschner, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.
LibreCat
K. Franzen, F. Hellmich, B. Moschner, in: University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 2021.