Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2652 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50019
疫情下遠距教學對差異群體教育公平的影響之探討
陳淑敏陳淑敏, 林亮雯林亮雯, 教育研究月刊 344 (2022) 051–071.
LibreCat
| DOI
陳淑敏陳淑敏, 林亮雯林亮雯, 教育研究月刊 344 (2022) 051–071.
2022 | Misc | LibreCat-ID: 50022
Put in the time and effort to write rigorous, well-thought-out reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education"
L.-W. Lin-Januszewski, Put in the Time and Effort to Write Rigorous, Well-Thought-out Reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education", ECHER Blog, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
L.-W. Lin-Januszewski, Put in the Time and Effort to Write Rigorous, Well-Thought-out Reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education", ECHER Blog, 2022.
2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 48915 |
Museen sind wie Denkmäler
O. Hartung, BBBank-Magazin Wertsache (2022).
LibreCat
| Files available
O. Hartung, BBBank-Magazin Wertsache (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34317
Towards a Process Model for Social Media Marketing
K. Arslan, M. Trier, in: Proceedings of the 33rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2022), Melbourne, Australia, 2022.
LibreCat
| Files available
K. Arslan, M. Trier, in: Proceedings of the 33rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2022), Melbourne, Australia, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37055
Einleitung
V. Peckhaus, in: V. Peckhaus (Ed.), Christian Thiel. Fregeana. Zwölf Studien über Freges Logik, mentis, Paderborn, 2022, p. IX–XII.
LibreCat
V. Peckhaus, in: V. Peckhaus (Ed.), Christian Thiel. Fregeana. Zwölf Studien über Freges Logik, mentis, Paderborn, 2022, p. IX–XII.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50082
Beispiel aus der Lehrpraxis: Künstlerische Prozesse am Anfang des Studiums
K. Pauls, in: K. Pauls (Ed.), Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 83–99.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Pauls (Ed.), Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 83–99.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50081
Skulptur als Herausforderung für den Kunstunterricht
K. Pauls, in: K. Pauls (Ed.), Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 9–41.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Pauls (Ed.), Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 9–41.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50086
Kunstpädagogische Handlungsfelder
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 332–336.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 332–336.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50083
Arts and Crafts-Bewegung
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 41–43.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 41–43.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50085
Inszenierung
K. Pauls, N. Nafe, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 253–255.
LibreCat
K. Pauls, N. Nafe, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 253–255.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50084
Installation
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 250–253.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 250–253.
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50080
Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur
K. Pauls, ed., Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022.
LibreCat
K. Pauls, ed., Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur, ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50087
Materialität
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 360–363.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 360–363.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50091
Studio Thinking
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 496–498.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 496–498.
2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50092
Lernort Schule
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 347–348.
LibreCat
K. Pauls, in: K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022, pp. 347–348.
2022 | Book Review | LibreCat-ID: 50093
Rezension zu Kunibert Bering: Kunstunterricht und Bildung. Kulturelles Gedächtnis, Globalität, innovative Perspektiven
K. Pauls, Kunst+Unterricht 459/460 (2022).
LibreCat
K. Pauls, Kunst+Unterricht 459/460 (2022).
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50114
Lexikon der Kunstpädagogik
K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls, eds., Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022.
LibreCat
K. Bering, R. Niehoff, K. Pauls, eds., Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., ATHENA/wbv, Bielefeld, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50146
Stable bipolarons in open quantum systems
M. Moroder, M. Grundner, F. Damanet, U. Schollwöck, S. Mardazad, S. Flannigan, T. Köhler, S. Paeckel, Physical Review B 107, 214310 (2023) (2022).
LibreCat
| DOI
| arXiv
M. Moroder, M. Grundner, F. Damanet, U. Schollwöck, S. Mardazad, S. Flannigan, T. Köhler, S. Paeckel, Physical Review B 107, 214310 (2023) (2022).