Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42658 Publications
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56655 
    
      Müller, Laura, et al. “Requirements Analysis of a Research Data Management System in Collaborative Projects.” Proceedings of NordDesign 2024, The Design Society, 2024, pp. 514–20, doi:10.35199/norddesign2024.55.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56184 
    
      Dehmel, Lukas. “Der Medienbegriff Als Element Einer Strukturlogik Professionalisierten Handelns von Medienpädagog*innen. Eine Biografische Perspektive.” MerzWissenschaft, vol. 68, no. 6, 2024, pp. 52–63, doi:https://doi.org/10.21240/merz/2024.6.5.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 57465 
    
      Viertel, Franziska E., and Nils Frederik Tolksdorf. “Multimodal Communicative Behaviours in Shy Children in Assessment Situations and Social Evaluative Contexts.” Contemporary Issues in Early Childhood Education and Care, IntechOpen, 2024, doi:10.5772/intechopen.1007668.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 53330 
    
      Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Preschoolers’ Interactions with Social Robots: Investigating the Potential for Eliciting Metatalk and Critical Technological Thinking.” Companion of the 2024 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, ACM, 2024, pp. 1053–57, doi:10.1145/3610978.3640654.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 57466 
    
      Rohlfing, Katharina, et al. “Language Learning with Media and Technology in (Early) Childhood.” Dzieciństwo. Literatura i Kultura, vol. 6, no. 1, University of Warsaw, 2024, pp. 35–69, doi:10.32798/dlk.1376.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56223 
    
      Münzmay, Andreas. “Concert à Stuttgart? Réflexions sur le rapport entre l’opéra comique de Scribe et d’Auber et la cour de Wurtemberg.” Auber et Scribe, un patrimoine lyrique vivant. Le Concert à la cour (1824). Actéon (1836), edited by Jean-Cloude Yon and Cécile  Reynaud, Hermann Editeurs, 2024, pp. 101–10.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 54356 
    
      Unruh, Roland, et al. “Experimentally Verified 22 KW, 40 KHz LLC Resonant Converter Design with New Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter.” ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe, IEEE, doi:https://doi.org/10.1109/ECCEEurope62508.2024.10751954.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book | LibreCat-ID: 55696 
    
      Priesching, Nicole, et al. Aufbruch in Grenzen. Akademisierung und Professionalisierung weiblicher Berufe am Beispiel der Katholischen Fachhochschule Nordrhein-Westfalen 1970–1989. Brill | Schöningh, 2024, doi:10.30965/9783657794614.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 57501 
    
      Güldenpenning, Iris, et al. “Context-Specific Adaptation for Head Fakes in Basketball: A Study on Player-Specific Fake-Frequency Schedules.” Abstracts of the 66th Conference of Experimental Psychologists, edited by Kerstin Fröber et al., LibreCat University, 2024, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.15242.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 57511 
    
      Böer, Nils Tobias, et al. Try Harder! - The Influence of Effort Instructions on Fake Production Costs in Basketball Novices and Experts. Edited by Kerstin Fröber et al., 2024, p. 77.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Working Paper | LibreCat-ID: 57521 
    
      Kundisch, Dennis. Warum werden B2B-Online-Bewertungen geschrieben? 2024, pp. 30–33.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57210 
    
      Büker, Petra. Die Stärken der Grundschule – die Grundschule stärken. Vortrag am Fachtag: Die Stärken der Grundschule und die Grundschule stärken. Universität Bielefeld. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 57527 |  
    
 
    
      Will, Alexander, and Tobias Jenert. “Emotionales Erleben und Emotionsregulation von Studierenden im Praxissemester – Eine Tagebuchstudie.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 451–468, doi:10.11576/HLZ-6300.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57523 
    
      Büker, Petra, et al. PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Posterbeitrag auf der 32. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität des Saarlandes, Saarbrücken. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57524 
    
      Büker, Petra, and Jana Herding. Perspektiven von Kindern auf den Übergang in die weiterführende Schule. Fallportrait einer Schülerin mit zugeschriebenem sonderpädagogischen Förderbedarf im Bereich Lernen. Bei-trag auf der 32. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität des Saarlandes, Saarbrücken. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57522 
    
      Büker, Petra, and Hannah Marie Fernhomberg. Children’s Perspectives on the Relevance of Self-Directed Research for Improving Sustainability. Presentation on the 32nd EECERA Conference: “Developing Sustainable Early Childhood Education Systems: Comparisons, Contexts and the Cognoscenti” in Brighton (UK). 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57217 
    
      Büker, Petra, et al. INKLUD.NRW – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. Beitrag am OER-Fachtag ORCA.nrw (online). . 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57212 
    
      Büker, Petra, et al. Digitale Lernsettings barrierefrei gestalten: Chancen und Herausforderungen multimedialer Fallarbeit in der Lehrkräftebildung. Round Table am Tag der Lehre 2024. Universität Paderborn. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 57528 
    
      Schröder, Dominik, et al. “Evaluation of Measurement Noise Effects in the Close Environment of Equivalent Near-Field Sources.” 2024 International Symposium on Electromagnetic Compatibility – EMC Europe, IEEE, 2024, doi:10.1109/emceurope59828.2024.10722220.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 57136 
    
      Jagdschian, Larissa Carolin. “Urbane Topografien Der Flucht in Der Exil-Kinder- Und Jugendliteratur.” Jahrbuch Der Gesellschaft Für Kinder- Und Jugendliteraturforschung 2024, 2024, pp. 94–104.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  