Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42658 Publications
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 57488 
    
      Karaca R, Huybrechts Y. BelgienNet – une plateforme pour l’accès aux langues et cultures de la Belgique. Synergies Pays germanophones. 2024;16:119-131.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 55666 
    
      Wessel L, Dellori A. Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica. 2024;47(1). doi:10.18716/ojs/md/2024.1658
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 58024 
    
      Lucas CW, Bumes E, Loução R, et al. Status quo of clinical use and scientific value of quality of life and neurocognitive assessment practice in neuro-oncological patients. In: Brain and Spine. Vol 4. ; 2024:103408. doi:10.1016/j.bas.2024.103408
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 58017 
    
      Becker ML, Tampier C, Keil P, et al. Category naming for intraoperative monitoring of contextual association. In: Brain and Spine. Vol 4. ; 2024:103865. doi:10.1016/j.bas.2024.103865
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58058 
    
      Wenzel A, Blumberg E. Digital Media at the Out-of-school Learning Place - A Qualitative Interview Study with Prospective Science Teachers. Science Education International. 2024;35(4):421-428. doi:10.33828/sei.v35.i4.12
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58059 
    
      Wenzel A, Schulze JR, Crummenerl LL, Blumberg E. Durch den Einsatz digitaler Medien an außerschulischen Lernorten naturwissenschaftliches Lernen fördern . In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung  in Der Digitalen Welt: Zukunftsorientierte Forschungs-  Und Praxisperspektiven . Waxmann; 2024:169-178. doi:https://doi.org/10.31244/9783830998372
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 58060 
    
      Thevißen M, Blumberg E. Improvement of Diagnostic Competences Using Video-Supported Training Moduls a Design-Based Research-Study. . In: Kaya G, Sardag M, Donmez I, eds. Proceedings Book Series-V of the ESERA 2023 Conference.Connecting Science Education with Cultural Heritage, Strand Number 15. Nobel Bilimsel Eserler; 2024:212-221.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58055 
    
      Wenzel A, Blumberg E. Digital Media at the Out-of-school Learning Place - A Qualitative Interview Study with Prospective Science Teachers. Science Education International. 2024;35(4):421-428. doi:https://doi.org/10.33828/sei.v35.i4.12
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58062 
    
      Gerick J, Tulowitzki P, Eickelmann B, Bundsgaard J, Annemann C, Menge C. School Management Activities in a Digital Age: An International Comparison Based on ICILS 2018. Research in Educational Administration and Leadership. 2024;9(4):661-697. doi:10.30828/real.1485901
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 51096 
    
      Drossel K, Oldak A, Bette R, Eickelmann B, Schreyer P. Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:203-217. doi:10.31244/9783830998372
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 51125 
    
      Schulze J, Eickelmann B, Drossel K. Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:65-73. doi:10.31244/9783830998372
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 51128 
    
      Domke M, Fröhlich N, Niemann J, Eickelmann B, Pink S. Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:87-102. doi:10.31244/9783830998372
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58050 
    
      Kapoor S, Sharma A, Demir C, Röder M, Ngonga Ngomo A-C. Performance Evaluation of Knowledge Graph Embedding Approaches under Non-adversarial Attacks. arxiv. Published online 2024. doi:10.48550/ARXIV.2407.06855
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58092 |  
    
 
    
      Carr AD, Ruppert C, Samusev AK, et al. Enhanced Photon–Phonon Interaction in WSe2 Acoustic Nanocavities. ACS Photonics. 2024;11(3). doi:10.1021/acsphotonics.3c01601
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 58054 
    
      Sharma A, Leite D, Demir C, Ngomo A-CN. Trading-Off Interpretability and Accuracy in Medical Applications: A Study Toward Optimal Explainability of Hoeffding Trees. In: 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE; 2024. doi:10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611982
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 58053 
    
      Leite D, Sharma A, Demir C, Ngomo A-C. Interpretability Index Based on Balanced Volumes for Transparent Models and Agnostic Explainers. In: 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE; 2024. doi:10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611937
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58049 
    
      Demir C, KOUAGOU NJ, Sharma A, Ngonga Ngomo A-C. Inference over Unseen Entities, Relations and Literals on Knowledge Graphs. Arxiv. Published online 2024. doi:10.48550/ARXIV.2410.06742
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 58052 
    
      Leite D, Silva A, Casalino G, Sharma A, Fortunato D, Ngomo A-C. EGNN-C+: Interpretable Evolving Granular Neural Network and Application in Classification of Weakly-Supervised EEG Data Streams. In: 2024 IEEE International Conference on Evolving and Adaptive Intelligent Systems (EAIS). IEEE; 2024. doi:10.1109/eais58494.2024.10570033
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Dissertation | LibreCat-ID: 56139 
    
      Niemann J. Nutzungsmuster digitaler Anwendungen im Fachunterricht – empirische Analysen unter besonderer Berücksichtigung von Fremdsprachenlehrkräften in Deutschland. Springer VS; 2024. doi:10.1007/978-3-658-46103-4
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 58048 
    
      Sharma A, KOUAGOU NJ, Ngonga Ngomo A-C. Resilience in Knowledge Graph Embeddings. Arxiv. Published online 2024. doi:10.48550/ARXIV.2410.21163
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  