Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42677 Publications
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 47974 
    
      Golde, J., Rüsing, M., Rix, J., Eng, L. M., & Koch, E. (2021). Quantifying the refractive index of ferroelectric domain walls in periodically poled LiNbO3 single crystals by polarization-sensitive optical coherence tomography. Optics Express, 29(21), Article 33615. https://doi.org/10.1364/oe.432810
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 47979 
    
      Hempel, F., Reitzig, S., Rüsing, M., & Eng, L. M. (2021). Broadband coherent anti-Stokes Raman scattering for crystalline materials. Physical Review B, 104(22), Article 224308. https://doi.org/10.1103/physrevb.104.224308
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48035 
    
      Budde, K., Jöllenbeck, T., Barela, J. A., Figueiredo, G. A., & Weigelt, M. (2021). Mental body rotation with egocentric and object-based transformations in different postures: standing vs. balancing. Brazilian Journal of Motor Behavior, 15(3), 180–194. https://doi.org/10.20338/bjmb.v15i3.250
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 48037 
    
      Budde, K., Barela, J. A., Figueiredo, G. A., & Weigelt, M. (2021). Mental body rotation with egocentric and object-based transformations in different postures: sitting vs. standing. In A. Huckauf, M. Baumann, M. Ernst, C. Herbert, M. Kiefer, & M. Sauter (Eds.), TeaP 2021 - Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists. (p. 50). https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.5178
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48109 
    
      Frischemeier, D., Biehler, R., Podworny, S., & Budde, L. (2021). A first introduction to data science education in secondary schools: Teaching and learning about data exploration with <scp>CODAP</scp> using survey data. Teaching Statistics, 43(S1). https://doi.org/10.1111/test.12283
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 48110 
    
      Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2021). Integration fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Komponenten in der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule am Beispiel einer Veranstaltung zur Leitidee „Daten, Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit“. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_11
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 48162 
    
      Höper, L., Podworny, S., Hüsing, S., Schulte, C., Fleischer, Y., Biehler, R., Frischemeier, D., & Malatyali, H. (2021).  Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. 345–345.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 48286 
    
      Habernal, I. (2021). When differential privacy meets NLP: The devil is in the detail. Proceedings of the 2021 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing. https://doi.org/10.18653/v1/2021.emnlp-main.114
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 29893 
    
      Rehlaender, P., Unruh, R., Schafmeister, F., & Böcker, J. (2021). Alternating Asymmetrical Phase-Shift Modulation for Full-Bridge Converters with Balanced Switching Losses to Reduce Thermal Imbalances. 2021 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC). 2021 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC), Phoenix, AZ, USA. https://doi.org/10.1109/apec42165.2021.9487104
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 34827 
    
      Bruns, J., Unterhauser, E., & Gasteiger, H. (2021). Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(2), 581–623. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 48461 
    
      Jacke, C. (2021). Tocotronic - Hoffnung (2020). In M. Keuchen & R. Janus (Eds.), Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr. (pp. 101–113). LIT.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 43412 
    
      Limpinsel, I., Engemann, M., Neuberger, O., Serova, K., & Aßmann, S. (2021). Schule und außerschulische Bildungspartner an der Schnittstelle von formalen und non-formalen Bildungsprozessen - Empirische Befunde zur Kooperation und professionellen Handlungskompetenz. In K. Kunze, D. Petersen, G. Bellenberg, M. Fabel-Lamla, J.-H. Hinzke, A. Moldenhauer, L. Peukert, C. Reintjes, & K. te Poel (Eds.), Kooperation - Koordination - Kollegialität. Befunde und Diskurse zum (multi-)professionellen Zusammenwirken pädagogischer Akteur*innen an Schulen (pp. 227–246). Verlag Julius Klinkhardt.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 43414 
    
      Engemann, M., & Herzig, B. (2021). Lehrerkooperation und Digitalisierung - Gestaltung digital-kooperativer Arbeitsbeziehungen von Lehrkräften und ReferendarInnen am Beispiel des Schulfachs Pädagogik. In C. Maurer, K. Rincke, & M. Hemmer (Eds.), Fachliche Bildung und digitale Transformation - Fachdidaktische Forschung und Diskurse. Fachtagung der Gesellschaft für Fachdidaktik 2020 (pp. 185–188). Universität Regensburg.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48513 
    
      Dutz, R., Hubner-Benz, S., & Peus, C. (2021). When agency “fits” regardless of gender: Perceptions of applicant fit when job and organization signal male stereotypes. Personnel Psychology, 75(2), 441–483. https://doi.org/10.1111/peps.12470
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48514 
    
      Hubner-Benz, S., Most, F., Wirtz, J., & Auer, C. (2021). Narratives in entrepreneurial ecosystems: drivers of effectuation versus causation. Small Business Economics, 59(1), 211–242. https://doi.org/10.1007/s11187-021-00531-3
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 41094 
    
      Schroeter-Wittke, H. (2021). Weder - Noch. Was mich theologisch prägt. Magazin für Theologie und Ästhetik. (https://www.theomag.de/129/hsw22.pdf), 129.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 45382 
    
      Prediger, S., & Dröse, J. (2021). Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung. Lernen und Lernstörungen, 10(2). https://doi.org/doi.org/10.1024/2235-0977/a000330
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48699 
    
      Krause, D., Richert, B., & Weigelt, M. (2021). Neurophysiology of embodied mental rotation: Event‐related potentials in a mental rotation task with human bodies as compared to alphanumeric stimuli. European Journal of Neuroscience, 54(4), 5384–5403. https://doi.org/10.1111/ejn.15383
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48701 
    
      Margraf, L., Krause, D., & Weigelt, M. (2021). Valence-dependent neural correlates of augmented feedback processing in extensive motor sequence learning – Part II: Predictive value of event-related potentials for behavioral adaptation and learning. Neuroscience, 486, 20–36. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.04.018
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2021 |  Journal Article | LibreCat-ID: 48698 
    
      Friehs, M. A., Whelan, E., Güldenpenning, I., Krause, D., & Weigelt, M. (2021). Stimulating performance: A scoping review on transcranial electrical stimulation effects on olympic sports. Psychology of Sport and Exercise, 59, Article 102130. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.102130
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI