Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
14276 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61753 |
Srivastava N, Kuchelev D, Moteu Ngoli T, et al. LOLA – An Open-Source Massively Multilingual Large Language Model. In: Rambow O, Wanner L, Apidianaki M, Al-Khalifa H, Eugenio BD, Schockaert S, eds. Proceedings of the 31st International Conference on Computational Linguistics. Association for Computational Linguistics; 2025:6420–6446.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
Meier H, Sennefelder L, Kukuk M. Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie. In: Strauß B, Tietjens M, van Meurs E, Henning L, eds. Czwalina; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
Büttner D. Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung. Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik. Published online 2025. doi:10.25365/MPZD-2025-4-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 |
Sonntag K. First-Order Methods and Gradient Dynamical Systems for Multiobjective Optimization. Paderborn University; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2457
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang C, Grotegut L, Janzen T, Wotschel P. Performanzorientiertes Prüfen im Lehramtsstudium Physik. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang C, Grotegut L, Wotschel P, Janzen T. Prospective Physics Teachers’ Perceptions of an Objective Structured Teaching Examination (OSTE). In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
Wawer ML, Müller L, Khaled JB, et al. A maturity based data management integration in engineering research projects. Proceedings of the Design Society. 2025;5:169-178. doi:10.1017/pds.2025.10031
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62728
Müller L, Hinterthaner M, Ortlieb E, et al. Getting Things Done: How to Make Simulation Data FAIR and Ready to Reuse. In: IFIP Advances in Information and Communication Technology. Springer Nature Switzerland; 2025:140-150. doi:10.1007/978-3-032-09704-0_14
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen T, Wotschel P, Grotegut L, Vogelsang C. „als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“ - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen T, Grotegut L, Wotschel P, Vogelsang C. Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang C, Wotschel P, Janzen T, Grotegut L. Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang C, Wotschel P, Janzen T, Grotegut L. Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
Vogelsang C, Scholl D, Meier J, Küth S. Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences. 2025;15(7). doi:https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62760
Rezat S, Karabey R. Musterhaftigkeit und Formen sprachlicher Kreativität im Kontext der Annotation argumentativer Lerner:innentexte. In: Schindler K, Zepter AL, eds. Sprachliche Kreativität in Bildungs- Und Fachsprache: Textproduktion Und Diskurspraktiken. Narr Francke Attempo; 2025:273-290.
LibreCat
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62766
Janzen T. Show, Don’t Tell - Developing and Validating a Role-Play-Based Simulation (RobS) for the Assessment of Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Competence on Writing. LOGOS; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 |
Strauß S. Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies. 2025;36(1):5-14. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62764 |
Strauß S, Boller A, Becker K, eds. Focus on Irish Communities in a Glocal Context: Literary and Cultural Narratives. Vol 36.; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62774
Gundlach F. Counting abelian extensions by Artin–Schreier conductor. Proceedings of the American Mathematical Society. Published online 2025. doi:10.1090/proc/17440
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62304
Kremer H-H, Otto F. Geschlechterstereotype Selbstdarstellungen junger Frauen in der Ausbildungsvorbereitung. In: Kögler K, Kremer H-H, Herkner V, eds. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2025. Barbara Budrich; 2025:253.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62795
Krabbe C, Assbrock A, Reineke MF, Beverungen D. Workarounds—A Domain-Specific Modeling Language. In: Proceedings of the 20th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI25). ; 2025.
LibreCat