Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3150 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287 LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288 LibreCat
 

2024 | Report | LibreCat-ID: 61903
Zwischen Pauschalisierung und Differenzierung: Einstellungen gegenüber Muslim*innen und dem Islam in Deutschland
I. Diekmann, O. Janzen, Zwischen Pauschalisierung Und Differenzierung: Einstellungen Gegenüber Muslim*innen Und Dem Islam in Deutschland, Bertelsmann Stiftung, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61902
Ökologische Verantwortung für zukünftige Generationen
I. Diekmann, Vielfalt Leben - Gesellschaft Gestalten (2024).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61900
Do Guided Mosque Tours Alleviate the Prejudice of Non-Muslims against Islam and Muslims? Evidence from a Quasi-Experimental Panel Study from Germany
O. Janzen, I. Diekmann, D. Tsolak, K. Salentin, Zeitschrift Für Religion, Gesellschaft Und Politik 8 (2024) 129–159.
LibreCat | DOI
 

2024 | Report | LibreCat-ID: 61904
Loneliness among International Chinese Students in Germany: Exploring the Role of Personal Networks and Experienced Discrimination
I. Diekmann, B. Bilecen, T. Faist, Loneliness among International Chinese Students in Germany: Exploring the Role of Personal Networks and Experienced Discrimination, Centre on Migration, Citizenship and Development (COMCAD), Fakultät für Soziologie, Universität Bielefeld, 2024.
LibreCat
 
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52511 | OA
Die Vorgeschichte der „sozialen Medien“. Über die Träume digitaler Vergemeinschaftung und freier Kommunikation
M. Schmitt, in: Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – Wie Sie Wurden, Was Sie Sind , Bundeszentrale für politische Bildung, Bonn, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61868
Vocational Teacher Education in a “COVID-19 Semester”
G. Jonas-Ahrend, in: A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic, BRILL, 2024.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=2024

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed