Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41725 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel, Kerstin, Anna Oldak, Ricarda Bette, Birgit Eickelmann, and P. Schreyer. “Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, 203–17. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future, edited by Michael E. Auer, Reinhard Langmann, Dominik May, and Kim Roos, 1027:297–304. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and J. Niemann, 65–73. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke, Marius, Nadine Fröhlich, Jan Niemann, Birgit Eickelmann, and Sara Pink. “Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, 87–102. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58050
Kapoor, Sourabh, Arnab Sharma, Caglar Demir, Michael Röder, and Axel-Cyrille Ngonga Ngomo. “Performance Evaluation of Knowledge Graph Embedding Approaches under Non-Adversarial Attacks.” Arxiv, 2024. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2407.06855.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58092 | OA
Carr, Alex D. , Claudia Ruppert, Anton K. Samusev, Giulia Magnabosco, Nicolas Vogel, Tetiana L. Linnik, Andrew W. Rushforth, Manfred Bayer, Alexey V. Scherbakov, and Andrey V. Akimov. “Enhanced Photon–Phonon Interaction in WSe2 Acoustic Nanocavities.” ACS Photonics 11, no. 3 (2024). https://doi.org/10.1021/acsphotonics.3c01601.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58054
Sharma, Arnab, Daniel Leite, Caglar Demir, and Axel-Cyrille Ngonga Ngomo. “Trading-Off Interpretability and Accuracy in Medical Applications: A Study Toward Optimal Explainability of Hoeffding Trees.” In 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE, 2024. https://doi.org/10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611982.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58053
Leite, Daniel, Arnab Sharma, Caglar Demir, and Axel-Cyrille Ngomo. “Interpretability Index Based on Balanced Volumes for Transparent Models and Agnostic Explainers.” In 2024 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE). IEEE, 2024. https://doi.org/10.1109/fuzz-ieee60900.2024.10611937.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58049
Demir, Caglar, N’Dah Jean KOUAGOU, Arnab Sharma, and Axel-Cyrille Ngonga Ngomo. “Inference over Unseen Entities, Relations and Literals on Knowledge Graphs.” Arxiv, 2024. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2410.06742.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., Jan Niemann, Heike M. Buhl, Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, 37–52. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed