Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37481 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Medienbildung als Radikalisierungsprävention?
B. Herzig, in: S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität
B. Herzig, E. Sarjevski, D. Hielscher, merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik? (2022) 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of Short Measure for White-Collar Workers.
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, A. Seifert, in: European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.
J. Decius, M. Knappstein, A. Seifert, in: Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.
A. Seifert, J. Decius, M. Knappstein, in: EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, T. Straatmann, in: 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?
T. Rogge, A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100 LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, D. Scholl, in: DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032 LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed