Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37482 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
B. Herzig and A. Martin, “Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht,” in Handbuch Pädagogikunterricht, 1st ed., C. Püttmann and E. Wortmann, Eds. Münster: Waxmann, 2022, pp. 433–443.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
B. Herzig, “Medienbildung als Radikalisierungsprävention?,” in Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., S. Reinke de Buitrago, Ed. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
B. Herzig, E. Sarjevski, and D. Hielscher, “Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität,” merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, no. 6, pp. 95–106, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.,” presented at the European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., Glasgow, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
J. Decius, M. Knappstein, and A. Seifert, “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.,” presented at the Hawaii International Conference On Education., Hawaii, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
A. Seifert, J. Decius, and M. Knappstein, “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.,” presented at the EARLI SIG14 Conference, Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, and T. Straatmann, “Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework,” presented at the EAWOP Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP 22), Glasgow, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
T. Rogge and A. Seifert, “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?,” presented at the AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
C. Caruso and A. Seifert, “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, pp. 3–15, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, and D. Scholl, “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” presented at the DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed