Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36744 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, Susanne. “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade.” Technology, Knowledge and Learning 26, no. 2 (2021): 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer, Mathias, Susanne Seifert, and Barbara Gasteiger-Klicpera. “The Presence of Students Identified as Having Special Needs as a Moderating Effect on Their Classmates’ Reading Comprehension Scores in Relation to Other Major Class Composition Effects.” Educational Studies, 2021, 1–19. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1875320.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek, Lisa, Susanne Seifert, and Martin Schöfl. “Comparing Digital to Print Assessment of Receptive Vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian Kindergarten.” British Journal of Educational Technology 52, no. 6 (2021): 2145–61. https://doi.org/10.1111/bjet.13163.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell, J. E., T. C. Papadopoulos, C. L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, Susanne Seifert, et al. “Teaching and Learning in a Multilingual Europe: Findings from a Cross-European Study.” European Journal of Psychology of Education 37, no. 2 (2021): 293–320. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00523-z.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Rach, Stefanie, and Michael Liebendörfer. “Die Bedeutung Affektiver Merkmale Beim Mathematiklernen.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021), edited by Kerstin Hein, Cathleen Heil, Silke Ruwisch, and Susanne Prediger, 247–248. Beiträge Zum Mathematikunterricht. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37474
Büchele, Stefan, Michael Liebendörfer, and Elisa Lankeit. “Increasing the Effect of a Remedial Mathematics Course by Switching to an Online Format during the COVID-19 Crisis: Evidence from a German University.” Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40, no. 4 (2021): 478–96. https://doi.org/10.1093/teamat/hrab013.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37483
Gildehaus, Lara, Robin Göller, and Michael Liebendörfer. “Gymnasiales Lehramt Mathematik Studieren – Eine Übersicht Zur Studienorganisation in Deutschland.” Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik 47, no. 111 (2021): 27–32.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37481
Vajen, Bastian, Lara Gildehaus, Michael Liebendörfer, and Christoph Wolf. “Mathematisierung Als Herausforderung Für Die Politische Bildung.” In Schriftenreihe Der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft Und Das Vermeintliche Neutralitätsgebot, edited by Steve Kenner and T. Oeftering, 188–200. Frankfurt: Wochenschau, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37480
Göller, Robin, Lara Gildehaus, Michael Liebendörfer, and Jörn Steuding. “Prüfungsformate Als Ansatzpunkt Gendersensibler Universitärer Lehre Im Fach Mathematik.” In Mathematik Und Gender: Berichte Und Beiträge Des Arbeitskreise Frauen Und Mathematik, edited by Andrea Blunck and Renate Motzer, 5:59–76. Franzbecker, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37478
Haak, Inka, Lara Gildehaus, and Michael Liebendörfer. “Genese Und Funktionen von Lerngruppen in Der Studieneingangsphase.” In Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?, 89–92. Universität Duisburg-Essen, 2021.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed