Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36786 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35572
Schluter, Nils, and Moritz Schulze Darup. “On the Stability of Linear Dynamic Controllers With Integer Coefficients.” IEEE Transactions on Automatic Control, vol. 67, no. 10, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2021, pp. 5610–13, doi:10.1109/tac.2021.3131126.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35561
Darup, Moritz Schulze. “Encrypted MPC Based on ADMM Real-Time Iterations.” IFAC-PapersOnLine, vol. 53, no. 2, Elsevier BV, 2021, pp. 3508–14, doi:10.1016/j.ifacol.2020.12.1708.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35555
Schluter, Nils, and Moritz Schulze Darup. “Encrypted Explicit MPC Based on Two-Party Computation and Convex Controller Decomposition.” 2020 59th IEEE Conference on Decision and Control (CDC), IEEE, 2021, doi:10.1109/cdc42340.2020.9304078.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35589
Dragicevic, Tomislav, et al. “Guest Editorial Model Predictive Control in Energy Conversion Systems.” IEEE Transactions on Energy Conversion, vol. 36, no. 2, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2021, pp. 1311–12, doi:10.1109/tec.2021.3076279.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24738
Stender, Jana, et al. “Wie Hängen Bildungswissenschaftliches Professionswissen, Einstellungen Zu Reflexion Und Die Reflexionsperformanz Angehender Lehrpersonen Zusammen?” Herausforderung Lehrer* Innenbildung-Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 2021, pp. 229–48, doi:10.11576/HLZ-4057.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24757
Stender, Jana. Wissen & Reflexion im Lehramtsstudium – Ergebnisse zum Verhältnis von Professionswissen und der Reflexionskompetenz angehender Lehrpersonen“ Einzelbeitrag auf der Jahrestagung der DGFE-Sektion Schulpädagogik Reflexion & Reflexivität in Unterricht. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24754
Stender, Jana, and Christina Watson. Reflexion ist erzwungenes Nachdenken – Ein Beitrag zum Reflexionsverständnis Lehramtsstudierender. Einzelbeitrag auf der Sektionstagung empirische Bildungsforschung (AEPF). 2021.
LibreCat
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 35588
Lu, Jingyi, and Daniel E. Quevedo. “A Jointly Optimal Design of Control and Scheduling in Networked Systems  under Denial-of-Service Attacks.” ArXiv:2103.05893, 2021.
LibreCat | arXiv
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34818
Hanusch, Maximilian. “Symmetries of Analytic Curves.” Differential Geometry and Its Applications, vol. 74, 101687, Elsevier BV, 2021, doi:10.1016/j.difgeo.2020.101687.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35519
Schwabl, Franziska, and Christoph Vogelsang. “CoViD-19 als Katalysator für die digitale Professionalisierung angehender Lehrpersonen? Analysen am Beispiel des Praxissemesters.” MedienPädagogik - Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 40, 2021, pp. 253–81, doi:10.21240/mpaed/40/2021.11.19.X.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed