Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36779 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 26526
Long‐term effects of hydrolyzed formulae on atopic diseases in the GINI study
M. Gappa, B. Filipiak‐Pittroff, L. Libuda, A. Berg, S. Koletzko, C. Bauer, J. Heinrich, T. Schikowski, D. Berdel, M. Standl, Allergy (2020) 1903–1907.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 26527
A mendelian randomization study on causal effects of 25(OH)vitamin D levels on attention deficit/hyperactivity disorder
L. Libuda, R. Naaresh, C. Ludwig, B.-H. Laabs, J. Antel, M. Föcker, J. Hebebrand, A. Hinney, T. Peters, European Journal of Nutrition (2020) 2581–2591.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 26529
The overall diet quality in childhood is prospectively associated with the timing of puberty
R. Duan, T. Qiao, Y. Chen, M. Chen, H. Xue, X. Zhou, M. Yang, Y. Liu, L. Zhao, L. Libuda, G. Cheng, European Journal of Nutrition (2020) 2423–2434.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule
K. Franzen, G. Görel, F. Hellmich, A. Filipiak, T. Albers, in: Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 176–180.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
School-based interventions to support student participation. A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project
S. Hassani, K. Aroni, S. Schwab, K. Resch, A. Toulia, S. Alves, G. Görel, M.F. Löper, E. Avramidis, M. Silveira- Maia, M. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project, University of Vienna, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts
F.K. Hoya, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 225–229.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26681
Expertiseentwicklung: Umwandlung von Wissen in Können
C. Harteis, S. Billett, H. Gruber, in: G. Neuweg, R. Hermkes, T. Bonowski (Eds.), Implizites Wissen. Berufs- und wirtschaftspädagogische Annäherungen, wbv, Bielefeld, 2020, pp. 155–174.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 26696
Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation.
M.F. Löper, Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit Förderbedarf: Die Rolle persönlicher Ressourcen für die soziale Partizipation. , Springer VS, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung
M.F. Löper, F. Hellmich, in: M. Grosche , J. Decristan, K. Urton, N.C. Jansen, G. Bruns, B. Ehl (Eds.), Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2020, pp. 192–197.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 26872
Die Ernährungsversorgung in Familien zwischen Zeit, Alltag und Haushaltsführung. Eine Mixed-Methods-Untersuchung
N. Klünder, Die Ernährungsversorgung in Familien zwischen Zeit, Alltag und Haushaltsführung. Eine Mixed-Methods-Untersuchung, Beltz Juventa, Weinheim, 2020.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed