Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37478 Publications


2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50092
Pauls, K. (2022). Lernort Schule. In K. Bering, R. Niehoff, & K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik (2nd ed., Vol. 5954, pp. 347–348). ATHENA/wbv.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50088
Pauls, K. (2022). Relief. In K. Bering, R. Niehoff, & K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik (2nd ed., Vol. 5954, pp. 458–460). ATHENA/wbv.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50090
Pauls, K. (2022). Werken. In K. Bering, R. Niehoff, & K. Pauls (Eds.), Lexikon der Kunstpädagogik (2nd ed., Vol. 5954, pp. 527–528). ATHENA/wbv.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 50093
Pauls, K. (2022). Rezension zu Kunibert Bering: Kunstunterricht und Bildung. Kulturelles Gedächtnis, Globalität, innovative Perspektiven. In Kunst+Unterricht 459/460. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32457
Peckhaus, V. (2022). Neuwirth, Stefan, “Lorenzen’s Reshaping of Krull’s Fundamentalsatz for Integral Domains (1938–1953)”, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 143–183. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1484.01013 (Zbl. 07465331).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37078
Peckhaus, V. (2022). Warren, Daniel, "Kant on Mathematics and the Metaphysics of Corporal Nature. The Role of the Infinitesimal”, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 66–82. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1492.01011 (Zbl. 1492.01011).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37071
Peckhaus, V. (2022). Antos, Carolin, “Conceptions of Infinity and Set in Lorenzen’s Operationist System”, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 23–46. . In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1494.03011 (Zbl. 07465325).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37069
Peckhaus, V. (2022). Fermüller, Christian G., “Connecting Sequent Calculi with Lorenzen-Style Dialogue Games”, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51) 143–183. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03014.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37073
Peckhaus, V. (2022). Tait, W.W., “Kant on Number”, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 267–291. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1495.01012 (Zbl. 074811647).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32336
Peckhaus, V. (2022). Stuhlmann-Laeisz, Gottlob Freges “Grundgesetze der Arithmetik”. Ein Kommentar des Vorworts, des Nachworts und der einleitenden Paragrafen, mentis Verlag: Paderborn 2020. In Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1481.01035.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50114
Bering, K., Niehoff, R., & Pauls, K. (Eds.). (2022). Lexikon der Kunstpädagogik (2nd ed.). ATHENA/wbv.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50146
Moroder, M., Grundner, M., Damanet, F., Schollwöck, U., Mardazad, S., Flannigan, S., Köhler, T., & Paeckel, S. (2022). Stable bipolarons in open quantum systems. Physical Review B 107, 214310 (2023). https://doi.org/10.1103/PhysRevB.107.214310
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50148
Borghini, N., Borrell, M., Feld, N., Roch, H., Schlichting, S., & Werthmann, C. (2022). Statistical analysis of initial state and final state response in  heavy-ion collisions. Phys. Rev. C 107 (2023) 034905. https://doi.org/10.1103/PhysRevC.107.034905
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50149
Lesch, E., Schilling, M. T., Brenner, S., Yang, Y., Gruss, O. J., Knoop, V., & Schallenberg-Rüdinger, M. (2022). Plant mitochondrial RNA editing factors can perform targeted C-to-U editing of nuclear transcripts in human cells. Nucleic Acids Research, 50(17), 9966–9983. https://doi.org/10.1093/nar/gkac752
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50184
Hohmann, S. (2022). Das Hubble-Teleskop: Mehr als 30 Jahre Beobachtung. Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, 4(2022), 21–25.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50180
Stoffels, G., & Hohmann, S. (2022). Comparison: Stochastics with a Focus on Probability Theory. In F. Dilling & S. Kraus (Eds.), Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School (pp. 277–298). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36415-1_20
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50181
Hohmann, S., & Pielsticker, F. (2022). Comparison: Equations in Mathematics and Physics Education. In F. Dilling & S. Kraus (Eds.), Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School (pp. 97–116). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36415-1_7
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50185
Gschwind, S., Hohmann, S., Müller, A., & Riesen, T.-E. (2022). Das Stellarium Gornergrat: Ein ferngesteuertes Observatorium für Bildungszwecke. Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, 1(2022), 32–36.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50186
Hohmann, S. (2022). Wie die Wikinger das Nordmeer überqueren konnten. Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, 1(2022), 37–41.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33416
Kißling, M. (2022). Wortkritik als Aufgabenfeld einer diversitätssensiblen Literaturdidaktik. Das Verfahren der Dechiffrierung als ein Weg fachintegrativer Verankerung von Diversitätssensibilität. In W. Dannecker & K. Schindler (Eds.), Diversitätsorientierte Deutschdidaktik: Theoretisch-konzeptionelle Fundierung und Perspektiven für empirisches Arbeiten. Band 4 SLLD (B) (pp. 35–50). Open Access. https://doi.org/10.46586/SLLD.223
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed