Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37005 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2022). Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2022). How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2022). The importance of parental feedback for children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.”
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
Trenti, A., Achleitner, M., Prawits, F., Schrenk, B., Conradi, H., Kleinert, M., Incoronato, A., Zanetto, F., Zappa, F., Luch, I. D., Cirkinoglu, O., Leijtens, X., Bonardi, A., Bruynsteen, C., Yin, X., Kießler, C., Herrmann, H., Silberhorn, C., Bozzio, M., … Hubel, H. (2022). On-Chip Quantum Communication Devices. Journal of Lightwave Technology, 40(23), 7485–7497. https://doi.org/10.1109/jlt.2022.3201389
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Herzig, B., & Martin, A. (2022). Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht. In C. Püttmann & E. Wortmann (Eds.), Handbuch Pädagogikunterricht (1st ed., pp. 433–443). Waxmann.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Herzig, B. (2022). Medienbildung als Radikalisierungsprävention? In S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention (1st ed., pp. 273–300). Springer.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Herzig, B., Sarjevski, E., & Hielscher, D. (2022). Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität. merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, 6, 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, J., Knappstein, M., Schaper, N., & Seifert, A. (2022). Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers. European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022. European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., Glasgow.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, J., Knappstein, M., & Seifert, A. (2022). Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning. Hawaii International Conference On Education. Hawaii International Conference On Education., Hawaii.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, A., Decius, J., & Knappstein, M. (2022). Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work. EARLI SIG14 Conference. EARLI SIG14 Conference, Paderborn.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, S., Schürmann, M., Schaper, N., Seifert, A., Schumacher, J.-P., & Straatmann, T. (2022). Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. EAWOP Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP 22), Glasgow.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, T., & Seifert, A. (2022). Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft? AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“. AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, Stuttgart.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., 45(1), 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, C., Meier, J., Seifert, A., Küth, S., & Scholl, D. (2022). Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland. Österreichisches Religionspädagogisches Forum, 30(1), 239–260.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2022). Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, & Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 1–8).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
Brenke, L., Kirsch, A., & Blumberg, E. (2022). (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn. GDSU-Journal, Heft 13, 72–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2022). Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: “Nachhaltige Bildung in der Grundschule.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, R., Blumberg, E., Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Franzen, K. (2022). DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Erdogan, Y. (2022). Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
Perampalam, A. (2022). Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Nassar, H. (2022). Mergers on digital markets - An economic analysis.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, M., & Landhäußer, S. (2022). Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte. In Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , & Steffen Geiger (Eds.), Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik (p. S. 62-88). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Janicki, N., & Tenberge, C. (2022). Technology Education in Elementary School Using the Example of “Learning Robots” – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 475–485).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Podworny, S., Fleischer, Y., & Hüsing, S. (2022). Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t2h3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
Büker, P. (2022). Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Büker, P., & Hüpping, B. (2022). Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule. In M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, & S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule (pp. 172–192). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser, E., Poschmann, J., Büker, P., & Miller, S. (Eds.). (2022). Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis (Vol. 26). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40555
Lepre, E., Rat, S., Cavedon, C., Seeberger, P. H., Pieber, B., Antonietti, M., & Lopez Salas, N. (2022). Catalytic Properties of High Nitrogen Content Carbonaceous Materials. Angewandte Chemie International Edition, 62(2). https://doi.org/10.1002/anie.202211663
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Kossmann, J., Sánchez-Manjavacas, M. L. O., Brandt, J., Heil, T., Lopez Salas, N., & Albero, J. (2022). Mn(<scp>ii</scp>) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction. Chemical Communications, 58(31), 4841–4844. https://doi.org/10.1039/d2cc00585a
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40554
Rodríguez-Gómez, A., Lepre, E., Dorado, F., Sanchez-Silva, L., Lopez Salas, N., & de la Osa, A. R. (2022). Efficient ethanol electro-reforming on bimetallic anodes supported on adenine-based noble carbons: hydrogen production and value-added chemicals. Materials Today Energy, 32, Article 101231. https://doi.org/10.1016/j.mtener.2022.101231
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40560
Tian, Z., Zhang, Q., Thomsen, L., Gao, N., Pan, J., Daiyan, R., Yun, J., Brandt, J., Lopez Salas, N., Lai, F., Li, Q., Liu, T., Amal, R., Lu, X., & Antonietti, M. (2022). Constructing Interfacial Boron‐Nitrogen Moieties in Turbostratic Carbon for Electrochemical Hydrogen Peroxide Production. Angewandte Chemie International Edition, 61(37). https://doi.org/10.1002/anie.202206915
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40565
Teixeira, I. F., Tarakina, N. V., Silva, I. F., Lopez Salas, N., Savateev, A., & Antonietti, M. (2022). Overcoming Electron Transfer Efficiency Bottlenecks for Hydrogen Production in Highly Crystalline Carbon Nitride‐Based Materials. Advanced Sustainable Systems, 6(3), Article 2100429. https://doi.org/10.1002/adsu.202100429
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40561
Lepre, E., Heske, J., Nowakowski, M., Scoppola, E., Zizak, I., Heil, T., Kühne, T. D., Antonietti, M., Lopez Salas, N., & Albero, J. (2022). Ni-based electrocatalysts for unconventional CO2 reduction reaction to formic acid. Nano Energy, 97, Article 107191. https://doi.org/10.1016/j.nanoen.2022.107191
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40563
Jerigová, M., Odziomek, M., & Lopez Salas, N. (2022). “We Are Here!” Oxygen Functional Groups in Carbons for Electrochemical Applications. ACS Omega, 7(14), 11544–11554. https://doi.org/10.1021/acsomega.2c00639
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann, B., & Miller, S. (2022). Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld. In B. Serke & B. Streese (Eds.), Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung (pp. 163–172). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5958
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann, B. (2022). Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? . In B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, & R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung (pp. 165–172). Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann, B. (2022). Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt “Sonderpädagogische Förderbedarf” (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma. In A. Brenne & M. Kaiser (Eds.), “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion (pp. 27–58). Fabrico.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann, B. (2022). Rezension des Buches  “Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses” von Angelika Bengel. Zeitschrift für Grundschulforschung. https://doi.org/10.1007/s42278-022-00156-9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel, T., & Kottmann, B. (2022). Inklusive Diagnostik in der Schule. In C. Fischer & D. Rott (Eds.), Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule (pp. 97–107). Waxmann/UTB: Münster.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Soleymani, M., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2022). Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance. IEEE Transactions on Green Communications and Networking, 6(2), 723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
Hasija, T., & Marrinan, T. (2022). A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA. Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Hüsing, S., & Podworny, S. (2022). Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in lower Secondary School. Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. https://doi.org/10.52041/iase.zwwoh
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 40911
Drepper, L. (2022). Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule. Narr Verlag.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40647
Mamedov, T., Schleicher, E., Schubert, M., Ehlert, T., & Kenig, E. Y. (2022). Liquid flow morphology investigation in structured packings for offshore applications using a novel flow imaging sensor. Jahrestreffen der ProcessNet Fachgruppen Fluidverfahrenstechnik und Hochdruckverfahrenstechnik, Frankfurt am Main.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39564
Duschner, P. (2022). Die Huixian-Figuren: über materielle und immaterielle Aspekte einer Kunstfälschung. In P. Duschner, M. Silvestri, & M. Harnack (Eds.), Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag (pp. 105–119).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
Schroeter-Wittke, H., & Kirsner, I. (2022). Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen. In I. Kirsner & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur (1st ed., pp. 35–53). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
Schroeter-Wittke, H. (2022). Gottesdienst feiern. In C. Hirschberg, M. Freudenberg, & U.-K. Plisch (Eds.), Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven (1st ed., pp. 123–131). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
Schroeter-Wittke, H., & Janus, R. (2022). Einleitung. In R. Janus & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren (pp. 1–6). Springer VS.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed