Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37042 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31664
J. Schmidt, “Was ist und was leistet hermeneutische Ethik?,” in Ethik in der Hermeneutik - Hermeneutik in der Ethik, U. H. J. Körtner and C. Tietz, Eds. Paderborn: {Brill | Schöningh}, 2022, pp. 9–23.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 31665
J. Schmidt, Was wir uns schulden: Freiheit und Pflichten gegen sich selbst, vol. 85. Baden-Baden: Alber, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
M. Rahe, M. Weigelt, and P. Jansen, “Mental rotation with colored cube figures,” Consciousness and Cognition, vol. 102, Art. no. 103350, 2022, doi: 10.1016/j.concog.2022.103350.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34617
M. Huber, P. Terhörst, F. Kirchbuchner, N. Damer, and A. Kuijper, “Stating Comparison Score Uncertainty and Verification Decision Confidence Towards Transparent Face Recognition,” 33nd British Machine Vision Conference 2022, 2022, doi: 10.48550/ARXIV.2210.10354.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
S. Landhäußer and S. Faas, “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern,” in Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, U. Müller-Giebeler and M. Zufacher, Eds. Weinheim: Beltz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754
B. Stutz, A. Buyken, A. M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, and B. Krueger, “Associations of chronotype and social jetlag with eating jetlag and their changes among German students during the first COVID-19 lockdown. The Chronotype and Nutrition study,” Appetite, vol. 180, Art. no. 106333, 2022, doi: 10.1016/j.appet.2022.106333.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
J. Goletzke et al., “Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire.,” Nutr Metab Cardiovasc Dis, vol. 32, no. 10, pp. 2310–2320, 2022.
LibreCat | PubMed | Europe PMC
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30656
R. Mahnken, “Strain mode-dependent weighting functions in hyperelasticity accounting for verification, validation, and stability of material parameters,” Archive of Applied Mechanics, vol. 92, no. 3, pp. 713–754, 2022, doi: 10.1007/s00419-021-02069-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30655
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, and L. Liang, “Goal-oriented error estimation and h-adaptive finite elements for hyperelastic micromorphic continua,” Computational Mechanics, vol. 69, no. 3, pp. 847–863, 2022, doi: 10.1007/s00466-021-02117-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30657
A. Henkes, H. Wessels, and R. Mahnken, “Physics informed neural networks for continuum micromechanics,” Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering, vol. 393, Art. no. 114790, 2022, doi: 10.1016/j.cma.2022.114790.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
F. Schröer and C. Tenberge, “Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?,” widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, vol. 13, pp. 127–136, 2022, doi: 10.25673/92559.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38039
M. Rösler and M. Voit, “Elementary symmetric polynomials and martingales for Heckman-Opdam processes,” Contemporary Mathematics, no. 780, pp. 243–262, 2022, doi: 10.48550/ARXIV.2108.03228.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39833
C. Demir, H. Anna, Y. Liu, B. Alexander, D. Moussallem, and A.-C. N. Ngomo, “Rapid Explainability for Skill Description Learning,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39829
C. Demir and A.-C. N. Ngomo, “Hardware-agnostic computation for large-scale knowledge graph embeddings,” Software Impacts, vol. 13, p. 100377, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34449 | OA
T. Crépellière, M. Pelster, and S. Zeisberger, “Arbitrage in the Market for Cryptocurrencies,” Journal of Financial Markets, 2022, doi: 10.1016/j.finmar.2023.100817.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39963
S. Bas, Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
N. Janicki, “Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern,” in Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , M. Binder, C. Wiesmüller, and T. Finkbeiner, Eds. 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 39975
L. Knorr and H. Meschede, Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business. Sao Paulo, Brasilien: BMWK, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 39977
L. Knorr, Renewable energies for the efficient operation of a press hardening line. Linz, Österreich: NEFI-Konferenz, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, and F. Joubran, “Physics Textbooks - as an important tool for learning and teaching,” presented at the GIREP conference, Ljubljana, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
F. Schröer and C. Tenberge, “How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training,” in PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40055 | OA
J. Diederich and F. Schröer, Eds., GDSU-Journal, vol. 13. Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
G. Görel, M. F. Löper, and F. Hellmich, “The importance of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes for their everyday practices in heterogeneous classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
F. Hellmich and F. K. Hoya, “The importance of parental feedback for children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
A. Trenti et al., “On-Chip Quantum Communication Devices,” Journal of Lightwave Technology, vol. 40, no. 23, pp. 7485–7497, 2022, doi: 10.1109/jlt.2022.3201389.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
B. Herzig and A. Martin, “Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht,” in Handbuch Pädagogikunterricht, 1st ed., C. Püttmann and E. Wortmann, Eds. Münster: Waxmann, 2022, pp. 433–443.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
B. Herzig, “Medienbildung als Radikalisierungsprävention?,” in Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., S. Reinke de Buitrago, Ed. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
B. Herzig, E. Sarjevski, and D. Hielscher, “Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität,” merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, no. 6, pp. 95–106, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.,” presented at the European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., Glasgow, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
J. Decius, M. Knappstein, and A. Seifert, “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.,” presented at the Hawaii International Conference On Education., Hawaii, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
A. Seifert, J. Decius, and M. Knappstein, “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.,” presented at the EARLI SIG14 Conference, Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, and T. Straatmann, “Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework,” presented at the EAWOP Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP 22), Glasgow, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
T. Rogge and A. Seifert, “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?,” presented at the AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, Stuttgart, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
C. Caruso and A. Seifert, “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, pp. 3–15, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, and D. Scholl, “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.,” presented at the DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
C. Caruso and A. Seifert, “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.,” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, pp. 239–260, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education,” in Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
L. Brenke, A. Kirsch, and E. Blumberg, “ (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn,” GDSU-Journal, vol. Heft 13, pp. 72–75, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission ‘Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe’ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: ‘Nachhaltige Bildung in der Grundschule,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
R. Schroeder, E. Blumberg, S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, and K. Franzen, “DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Y. Erdogan, Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
A. Perampalam, Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
H. Nassar, Mergers on digital markets - An economic analysis. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
M. Kuhn and S. Landhäußer, “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte,” in Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , and Steffen Geiger, Eds. Weinheim: Beltz Juventa, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
N. Janicki and C. Tenberge, “Technology Education in Elementary School Using the Example of ‘Learning Robots’ – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.,” St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 475–485.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
S. Podworny, Y. Fleischer, and S. Hüsing, “Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees,” 2022, doi: 10.52041/iase.icots11.t2h3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
P. Büker, “Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg,” 2022.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed