Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
37478 Publications
2022 | Book | LibreCat-ID: 31665
Was wir uns schulden: Freiheit und Pflichten gegen sich selbst
J. Schmidt, Was Wir Uns Schulden: Freiheit Und Pflichten Gegen Sich Selbst, Alber, Baden-Baden, 2022.
LibreCat
J. Schmidt, Was Wir Uns Schulden: Freiheit Und Pflichten Gegen Sich Selbst, Alber, Baden-Baden, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
Mental rotation with colored cube figures
M. Rahe, M. Weigelt, P. Jansen, Consciousness and Cognition 102 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Rahe, M. Weigelt, P. Jansen, Consciousness and Cognition 102 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34617
Stating Comparison Score Uncertainty and Verification Decision Confidence Towards Transparent Face Recognition
M. Huber, P. Terhörst, F. Kirchbuchner, N. Damer, A. Kuijper, 33nd British Machine Vision Conference 2022 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Huber, P. Terhörst, F. Kirchbuchner, N. Damer, A. Kuijper, 33nd British Machine Vision Conference 2022 (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern
S. Landhäußer, S. Faas, in: U. Müller-Giebeler, M. Zufacher (Eds.), Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, Beltz, Weinheim, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
S. Landhäußer, S. Faas, in: U. Müller-Giebeler, M. Zufacher (Eds.), Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, Beltz, Weinheim, 2022, pp. 95–106.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754
Associations of chronotype and social jetlag with eating jetlag and their changes among German students during the first COVID-19 lockdown. The Chronotype and Nutrition study
B. Stutz, A. Buyken, A.M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, B. Krueger, Appetite 180 (2022).
LibreCat
| DOI
B. Stutz, A. Buyken, A.M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, B. Krueger, Appetite 180 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire.
J. Goletzke, K. Weber, T. Kössler, O. Zaharia, K. Bódis, K. Müssig, J. Szendroedi, V. Burkart, B. Stutz, U. Nöthlings, A. Buyken, M. Roden, G. Group, Nutr Metab Cardiovasc Dis 32 (2022) 2310–2320.
LibreCat
| PubMed | Europe PMC
J. Goletzke, K. Weber, T. Kössler, O. Zaharia, K. Bódis, K. Müssig, J. Szendroedi, V. Burkart, B. Stutz, U. Nöthlings, A. Buyken, M. Roden, G. Group, Nutr Metab Cardiovasc Dis 32 (2022) 2310–2320.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30656
Strain mode-dependent weighting functions in hyperelasticity accounting for verification, validation, and stability of material parameters
R. Mahnken, Archive of Applied Mechanics 92 (2022) 713–754.
LibreCat
| DOI
R. Mahnken, Archive of Applied Mechanics 92 (2022) 713–754.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30655
Goal-oriented error estimation and h-adaptive finite elements for hyperelastic micromorphic continua
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, Computational Mechanics 69 (2022) 847–863.
LibreCat
| DOI
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, Computational Mechanics 69 (2022) 847–863.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30657
Physics informed neural networks for continuum micromechanics
A. Henkes, H. Wessels, R. Mahnken, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering 393 (2022).
LibreCat
| DOI
A. Henkes, H. Wessels, R. Mahnken, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering 393 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
LibreCat
| DOI
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38039
Elementary symmetric polynomials and martingales for Heckman-Opdam processes
M. Rösler, M. Voit, Contemporary Mathematics (2022) 243–262.
LibreCat
| DOI
M. Rösler, M. Voit, Contemporary Mathematics (2022) 243–262.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39833
Rapid Explainability for Skill Description Learning
C. Demir, H. Anna, Y. Liu, B. Alexander, D. Moussallem, A.-C.N. Ngomo, in: The Semantic Web – ISWC 2022, Springer International Publishing, 2022.
LibreCat
C. Demir, H. Anna, Y. Liu, B. Alexander, D. Moussallem, A.-C.N. Ngomo, in: The Semantic Web – ISWC 2022, Springer International Publishing, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39829
Hardware-agnostic computation for large-scale knowledge graph embeddings
C. Demir, A.-C.N. Ngomo, Software Impacts 13 (2022) 100377.
LibreCat
C. Demir, A.-C.N. Ngomo, Software Impacts 13 (2022) 100377.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34449 |
Arbitrage in the Market for Cryptocurrencies
T. Crépellière, M. Pelster, S. Zeisberger, Journal of Financial Markets (2022).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
T. Crépellière, M. Pelster, S. Zeisberger, Journal of Financial Markets (2022).
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39963
Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines
S. Bas, Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines, 2022.
LibreCat
S. Bas, Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
LibreCat
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
2022 | Misc | LibreCat-ID: 39975
Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business
L. Knorr, H. Meschede, Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business, BMWK, Sao Paulo, Brasilien, 2022.
LibreCat
L. Knorr, H. Meschede, Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business, BMWK, Sao Paulo, Brasilien, 2022.
2022 | Misc | LibreCat-ID: 39977
Renewable energies for the efficient operation of a press hardening line
L. Knorr, Renewable Energies for the Efficient Operation of a Press Hardening Line, NEFI-Konferenz, Linz, Österreich, 2022.
LibreCat
L. Knorr, Renewable Energies for the Efficient Operation of a Press Hardening Line, NEFI-Konferenz, Linz, Österreich, 2022.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
Physics Textbooks - as an important tool for learning and teaching
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2022.
LibreCat
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat
| Download (ext.)
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40055 |
GDSU-Journal
J. Diederich, F. Schröer, eds., GDSU-Journal, Germany, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Diederich, F. Schröer, eds., GDSU-Journal, Germany, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
The importance of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes for their everyday practices in heterogeneous classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Elementary school teachers’ self-efficacy in inclusive education – An investigation of the associated sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
How to explain primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
The importance of parental feedback for children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
On-Chip Quantum Communication Devices
A. Trenti, M. Achleitner, F. Prawits, B. Schrenk, H. Conradi, M. Kleinert, A. Incoronato, F. Zanetto, F. Zappa, I.D. Luch, O. Cirkinoglu, X. Leijtens, A. Bonardi, C. Bruynsteen, X. Yin, C. Kießler, H. Herrmann, C. Silberhorn, M. Bozzio, P. Walther, H.C. Thiel, G. Weihs, H. Hubel, Journal of Lightwave Technology 40 (2022) 7485–7497.
LibreCat
| DOI
A. Trenti, M. Achleitner, F. Prawits, B. Schrenk, H. Conradi, M. Kleinert, A. Incoronato, F. Zanetto, F. Zappa, I.D. Luch, O. Cirkinoglu, X. Leijtens, A. Bonardi, C. Bruynsteen, X. Yin, C. Kießler, H. Herrmann, C. Silberhorn, M. Bozzio, P. Walther, H.C. Thiel, G. Weihs, H. Hubel, Journal of Lightwave Technology 40 (2022) 7485–7497.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht
B. Herzig, A. Martin, in: C. Püttmann, E. Wortmann (Eds.), Handbuch Pädagogikunterricht, 1st ed., Waxmann, Münster, 2022, pp. 433–443.
LibreCat
B. Herzig, A. Martin, in: C. Püttmann, E. Wortmann (Eds.), Handbuch Pädagogikunterricht, 1st ed., Waxmann, Münster, 2022, pp. 433–443.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Medienbildung als Radikalisierungsprävention?
B. Herzig, in: S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
B. Herzig, in: S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2022, pp. 273–300.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität
B. Herzig, E. Sarjevski, D. Hielscher, merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik? (2022) 95–106.
LibreCat
B. Herzig, E. Sarjevski, D. Hielscher, merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik? (2022) 95–106.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of Short Measure for White-Collar Workers.
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, A. Seifert, in: European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, A. Seifert, in: European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.
J. Decius, M. Knappstein, A. Seifert, in: Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
J. Decius, M. Knappstein, A. Seifert, in: Hawaii International Conference On Education., 2022.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.
A. Seifert, J. Decius, M. Knappstein, in: EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
A. Seifert, J. Decius, M. Knappstein, in: EARLI SIG14 Conference, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, T. Straatmann, in: 2022.
LibreCat
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, T. Straatmann, in: 2022.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?
T. Rogge, A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
T. Rogge, A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.
C. Caruso, A. Seifert, Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education. 45 (2022) 3–15.
LibreCat
C. Caruso, A. Seifert, Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education. 45 (2022) 3–15.
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, D. Scholl, in: DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, D. Scholl, in: DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.
C. Caruso, A. Seifert, Österreichisches Religionspädagogisches Forum 30 (2022) 239–260.
LibreCat
C. Caruso, A. Seifert, Österreichisches Religionspädagogisches Forum 30 (2022) 239–260.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat
| Download (ext.)
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
(Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn
L. Brenke, A. Kirsch, E. Blumberg, GDSU-Journal Heft 13 (2022) 72–75.
LibreCat
L. Brenke, A. Kirsch, E. Blumberg, GDSU-Journal Heft 13 (2022) 72–75.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission "Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: "Nachhaltige Bildung in der Grundschule"
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Regensburg, Regensburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, in: Carl von Ossietzky University Oldenburg, Oldenburg, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“
R. Schroeder, E. Blumberg, S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, K. Franzen, in: 2022.
LibreCat
R. Schroeder, E. Blumberg, S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, K. Franzen, in: 2022.
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser's Tengelmann
Y. Erdogan, Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann, 2022.
LibreCat
Y. Erdogan, Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann, 2022.
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen
A. Perampalam, Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen, 2022.
LibreCat
A. Perampalam, Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen, 2022.
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Mergers on digital markets - An economic analysis
H. Nassar, Mergers on Digital Markets - An Economic Analysis, 2022.
LibreCat
H. Nassar, Mergers on Digital Markets - An Economic Analysis, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte
M. Kuhn, S. Landhäußer, in: Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , Steffen Geiger (Eds.), Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, Beltz Juventa, Weinheim, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
M. Kuhn, S. Landhäußer, in: Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , Steffen Geiger (Eds.), Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, Beltz Juventa, Weinheim, 2022, p. S. 62-88.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Technology Education in Elementary School Using the Example of 'Learning Robots' – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.
N. Janicki, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 475–485.
LibreCat
N. Janicki, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 475–485.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees
S. Podworny, Y. Fleischer, S. Hüsing, in: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education, 2022.
LibreCat
| DOI
S. Podworny, Y. Fleischer, S. Hüsing, in: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule
P. Büker, B. Hüpping, in: M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2022, pp. 172–192.
LibreCat
P. Büker, B. Hüpping, in: M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2022, pp. 172–192.