Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37478 Publications


2022 | Book | LibreCat-ID: 31665
Was wir uns schulden: Freiheit und Pflichten gegen sich selbst
J. Schmidt, Was Wir Uns Schulden: Freiheit Und Pflichten Gegen Sich Selbst, Alber, Baden-Baden, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
Mental rotation with colored cube figures
M. Rahe, M. Weigelt, P. Jansen, Consciousness and Cognition 102 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34617
Stating Comparison Score Uncertainty and Verification Decision Confidence Towards Transparent Face Recognition
M. Huber, P. Terhörst, F. Kirchbuchner, N. Damer, A. Kuijper, 33nd British Machine Vision Conference 2022 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern
S. Landhäußer, S. Faas, in: U. Müller-Giebeler, M. Zufacher (Eds.), Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, Beltz, Weinheim, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire.
J. Goletzke, K. Weber, T. Kössler, O. Zaharia, K. Bódis, K. Müssig, J. Szendroedi, V. Burkart, B. Stutz, U. Nöthlings, A. Buyken, M. Roden, G. Group, Nutr Metab Cardiovasc Dis 32 (2022) 2310–2320.
LibreCat | PubMed | Europe PMC
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30656 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30655
Goal-oriented error estimation and h-adaptive finite elements for hyperelastic micromorphic continua
X. Ju, R. Mahnken, Y. Xu, L. Liang, Computational Mechanics 69 (2022) 847–863.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30657
Physics informed neural networks for continuum micromechanics
A. Henkes, H. Wessels, R. Mahnken, Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering 393 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?
F. Schröer, C. Tenberge, widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht 13 (2022) 127–136.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38039
Elementary symmetric polynomials and martingales for Heckman-Opdam processes
M. Rösler, M. Voit, Contemporary Mathematics (2022) 243–262.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39833
Rapid Explainability for Skill Description Learning
C. Demir, H. Anna, Y. Liu, B. Alexander, D. Moussallem, A.-C.N. Ngomo, in: The Semantic Web – ISWC 2022, Springer International Publishing, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39829
Hardware-agnostic computation for large-scale knowledge graph embeddings
C. Demir, A.-C.N. Ngomo, Software Impacts 13 (2022) 100377.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34449 | OA
Arbitrage in the Market for Cryptocurrencies
T. Crépellière, M. Pelster, S. Zeisberger, Journal of Financial Markets (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39963
Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines
S. Bas, Die Luftfahrt zwischen Liberalisierung und Konsolidierung - eine wettbewerbspolitische Analyse von Low-Cost- und Networkairlines, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern
N. Janicki, in: M. Binder, C. Wiesmüller, T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 39975
Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business
L. Knorr, H. Meschede, Energy Efficiency as Key for Climate Neutral Business, BMWK, Sao Paulo, Brasilien, 2022.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 39977
Renewable energies for the efficient operation of a press hardening line
L. Knorr, Renewable Energies for the Efficient Operation of a Press Hardening Line, NEFI-Konferenz, Linz, Österreich, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40031
Physics Textbooks - as an important tool for learning and teaching
M. Kapanadze, G. Jonas-Ahrend, A. Mazzolini, F. Joubran, in: 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training
F. Schröer, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40055 | OA
GDSU-Journal
J. Diederich, F. Schröer, eds., GDSU-Journal, Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 
 
 
 
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
On-Chip Quantum Communication Devices
A. Trenti, M. Achleitner, F. Prawits, B. Schrenk, H. Conradi, M. Kleinert, A. Incoronato, F. Zanetto, F. Zappa, I.D. Luch, O. Cirkinoglu, X. Leijtens, A. Bonardi, C. Bruynsteen, X. Yin, C. Kießler, H. Herrmann, C. Silberhorn, M. Bozzio, P. Walther, H.C. Thiel, G. Weihs, H. Hubel, Journal of Lightwave Technology 40 (2022) 7485–7497.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht
B. Herzig, A. Martin, in: C. Püttmann, E. Wortmann (Eds.), Handbuch Pädagogikunterricht, 1st ed., Waxmann, Münster, 2022, pp. 433–443.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Medienbildung als Radikalisierungsprävention?
B. Herzig, in: S. Reinke de Buitrago (Ed.), Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, 1st ed., Springer, Wiesbaden, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität
B. Herzig, E. Sarjevski, D. Hielscher, merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik? (2022) 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of Short Measure for White-Collar Workers.
J. Decius, M. Knappstein, N. Schaper, A. Seifert, in: European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.
J. Decius, M. Knappstein, A. Seifert, in: Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.
A. Seifert, J. Decius, M. Knappstein, in: EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework
S. Depenbusch, M. Schürmann, N. Schaper, A. Seifert, J.-P. Schumacher, T. Straatmann, in: 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?
T. Rogge, A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100 LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.
C. Watson, J. Meier, A. Seifert, S. Küth, D. Scholl, in: DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032 LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022, pp. 1–8.
LibreCat | Download (ext.)
 
 
 
 
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser's Tengelmann
Y. Erdogan, Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen
A. Perampalam, Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Mergers on digital markets - An economic analysis
H. Nassar, Mergers on Digital Markets - An Economic Analysis, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte
M. Kuhn, S. Landhäußer, in: Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , Steffen Geiger (Eds.), Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, Beltz Juventa, Weinheim, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Technology Education in Elementary School Using the Example of 'Learning Robots' – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.
N. Janicki, C. Tenberge, in: D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, S. Jamil (Eds.), 2022, pp. 475–485.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees
S. Podworny, Y. Fleischer, S. Hüsing, in: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education, 2022.
LibreCat | DOI
 
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule
P. Büker, B. Hüpping, in: M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2022, pp. 172–192.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed