Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37443 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Franzen, Katja, Barbara Moschner, and Frank Hellmich. “Elementary School Teachers’ Self-Efficacy in Inclusive Education – An Investigation of the Associated Sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen, Katja, Barbara Moschner, and Frank Hellmich. “How to Explain Primary School Teachers’ Self-Efficacy to Teach in Inclusive Classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. “The Importance of Parental Feedback for Children’s Reading Motivation and Their Reading Comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. ‘SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.’” Quebec City, Canada: Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 38532
Trenti, Alessandro, Martin Achleitner, Florian Prawits, Bernhard Schrenk, Hauke Conradi, Moritz Kleinert, Alfonso Incoronato, et al. “On-Chip Quantum Communication Devices.” Journal of Lightwave Technology 40, no. 23 (2022): 7485–97. https://doi.org/10.1109/jlt.2022.3201389.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Herzig, Bardo, and A. Martin. “Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht.” In Handbuch Pädagogikunterricht, edited by C. Püttmann and E. Wortmann, 1st ed., 433–43. Münster: Waxmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Herzig, Bardo. “Medienbildung als Radikalisierungsprävention?” In Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, edited by S. Reinke de Buitrago, 1st ed., 273–300. Wiesbaden: Springer, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Herzig, Bardo, E. Sarjevski, and D. Hielscher. “Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität.” merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, no. 6 (2022): 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, Michael Knappstein, Niclas Schaper, and Andreas Seifert. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.” In European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, Michael Knappstein, and Andreas Seifert. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” In Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, Julian Decius, and Michael Knappstein. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” In EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, Sarah, Mirko Schürmann, Niclas Schaper, Andreas Seifert, Jan-Philip Schumacher, and Tammo Straatmann. “Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, Tim, and Andreas Seifert. “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?” In AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education. 45, no. 1 (2022): 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, Jana Meier, Andreas Seifert, Simon Küth, and Daniel Scholl. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” In DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.” Österreichisches Religionspädagogisches Forum 30, no. 1 (2022): 239–60.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “Inclusive Math Practices in Primary School. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.” In Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), edited by J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, and Free University of Bozen-Bolzano and ERME, 1–8, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
Brenke, Laurien, Alexander Kirsch, and Eva Blumberg. “ (Selbst-)Einschätzungen Zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule Und Hochschule – Eine Empirische Online-Befragung Bei Sachunterrichtsstudierenden an Der Universität Paderborn.” GDSU-Journal Heft 13 (2022): 72–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, Fabian Karl, Jan Roland Schulze, Eva Blumberg, and Frank Hellmich. “Effekte Des Feedbacks von Lehrkräften Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Die Intrinsische Motivation von Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: ‘Nachhaltige Bildung in Der Grundschule.’” Regensburg: Universität Regensburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Jan Roland Schulze, and Eva Blumberg. “Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Practices and Children’s Competence Development in Inclusive Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.’” Oldenburg: Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, René, Eva Blumberg, Susanne Miller, Brigitte Kottmann, Anne Reh, and Katja Franzen. “DiPoSa: Didaktisch-Diagnostische Potentiale Des Inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren Und Implementieren. Vortrag Auf Der Auftaktveranstaltung Zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in Der Inklusiven Bildung“ Im Rahmen Des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung Für Inklusive Bildung“,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Erdogan, Yeliz. Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
Perampalam, Abirame. Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Nassar, Hamza. Mergers on Digital Markets - An Economic Analysis, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, Mealnie, and Sandra Landhäußer. “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte.” In Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, edited by Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , and Steffen Geiger, S. 62-88. Weinheim: Beltz Juventa, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Janicki, Nicole, and Claudia Tenberge. “Technology Education in Elementary School Using the Example of ‘Learning Robots’ – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept.” edited by David Gill, Jim Tuff, Thomas Kennedy, Shawn Pendergast, and Sana Jamil, 475–85, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Podworny, Susanne, Yannik Fleischer, and Sven Hüsing. “Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees.” In Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education, 2022. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t2h3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
Büker, Petra. “Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. “Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule.” In Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, edited by Miriam Grüning, Sabine Martschinke, Julia Häbig, and Sonja Ertl, 172–92. Weinheim und Basel: Beltz Juventa, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser, Eva, Julia Poschmann, Petra Büker, and Susanne Miller, eds. Reflexion Und Reflexivität Im Kontext Grundschule. Perspektiven Für Forschung, Lehrer:Innenbildung Und Praxis. Vol. 26. Jahrbuch Grundschulforschung. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40555
Lepre, Enrico, Sylvain Rat, Cristian Cavedon, Peter H. Seeberger, Bartholomäus Pieber, Markus Antonietti, and Nieves Lopez Salas. “Catalytic Properties of High Nitrogen Content Carbonaceous Materials.” Angewandte Chemie International Edition 62, no. 2 (2022). https://doi.org/10.1002/anie.202211663.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Kossmann, Janina, Maria Luz Ortiz Sánchez-Manjavacas, Jessica Brandt, Tobias Heil, Nieves Lopez Salas, and Josep Albero. “Mn(<scp>ii</Scp>) Sub-Nanometric Site Stabilization in Noble, N-Doped Carbonaceous Materials for Electrochemical CO2 Reduction.” Chemical Communications 58, no. 31 (2022): 4841–44. https://doi.org/10.1039/d2cc00585a.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40554
Rodríguez-Gómez, Alberto, Enrico Lepre, Fernando Dorado, Luz Sanchez-Silva, Nieves Lopez Salas, and Ana Raquel de la Osa. “Efficient Ethanol Electro-Reforming on Bimetallic Anodes Supported on Adenine-Based Noble Carbons: Hydrogen Production and Value-Added Chemicals.” Materials Today Energy 32 (2022). https://doi.org/10.1016/j.mtener.2022.101231.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40560
Tian, Zhihong, Qingran Zhang, Lars Thomsen, Nana Gao, Jian Pan, Rahman Daiyan, Jimmy Yun, et al. “Constructing Interfacial Boron‐Nitrogen Moieties in Turbostratic Carbon for Electrochemical Hydrogen Peroxide Production.” Angewandte Chemie International Edition 61, no. 37 (2022). https://doi.org/10.1002/anie.202206915.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40565
Teixeira, Ivo F., Nadezda V. Tarakina, Ingrid F. Silva, Nieves Lopez Salas, Aleksandr Savateev, and Markus Antonietti. “Overcoming Electron Transfer Efficiency Bottlenecks for Hydrogen Production in Highly Crystalline Carbon Nitride‐Based Materials.” Advanced Sustainable Systems 6, no. 3 (2022). https://doi.org/10.1002/adsu.202100429.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40561
Lepre, Enrico, Julian Heske, Michal Nowakowski, Ernesto Scoppola, Ivo Zizak, Tobias Heil, Thomas D. Kühne, Markus Antonietti, Nieves Lopez Salas, and Josep Albero. “Ni-Based Electrocatalysts for Unconventional CO2 Reduction Reaction to Formic Acid.” Nano Energy 97 (2022). https://doi.org/10.1016/j.nanoen.2022.107191.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40563
Jerigová, Mária, Mateusz Odziomek, and Nieves Lopez Salas. “‘We Are Here!’ Oxygen Functional Groups in Carbons for Electrochemical Applications.” ACS Omega 7, no. 14 (2022): 11544–54. https://doi.org/10.1021/acsomega.2c00639.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann, Brigitte, and Susanne Miller. “Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld.” In Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, edited by Björn Serke and Bettina Streese, 163–72. Verlag Julius Klinkhardt, 2022. https://doi.org/10.35468/5958.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann, Brigitte. “Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? .” In Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung , edited by Bernhard Schimek, Gertraud Kremsner, Michelle Proyer, Rainer Grubich, Florentine Paudel, and Regina Grubich-Müller , 165–72. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann, Brigitte. “Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt ‘Sonderpädagogische Förderbedarf’ (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma.” In “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion , edited by Andreas Brenne and Michaela Kaiser, 27–58. Hannover: Fabrico, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches  ‘Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses’ von Angelika Bengel.” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2022. https://doi.org/10.1007/s42278-022-00156-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel, Timo, and Brigitte Kottmann. “Inklusive Diagnostik in der Schule.” In Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule, edited by Christian Fischer and David Rott, 97–107. Waxmann/UTB: Münster, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Soleymani, Mohammad, Ignacio Santamaria, and Peter J Schreier. “Improper Signaling for Multicell MIMO RIS-Assisted Broadcast Channels with I/Q Imbalance.” IEEE Transactions on Green Communications and Networking 6, no. 2 (2022): 723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
Hasija, Tanuj, and Timothy Marrinan. “A GLRT for Estimating the Number of Correlated Components in Sample-Poor MCCA.” In Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2091–2095, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Hüsing, Sven, and Susanne Podworny. “Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in Lower Secondary School.” In Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. International Association for Statistical Education, 2022. https://doi.org/10.52041/iase.zwwoh.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 40911
Drepper, Laura. Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule. Tübingen: Narr Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40647
Mamedov, Tural, Eckhard Schleicher, Markus Schubert, Thomas Ehlert, and Eugeny Y. Kenig. “Liquid Flow Morphology Investigation in Structured Packings for Offshore Applications Using a Novel Flow Imaging Sensor,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39564
Duschner, Paul. “Die Huixian-Figuren: Über Materielle Und Immaterielle Aspekte Einer Kunstfälschung.” In Im-Materiell. Kulturerbe-Studien Für Eva-Maria Seng Zum 60. Geburtstag, edited by Paul Duschner, Marco Silvestri, and Maria Harnack, 105–19. Berlin, Boston, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
Schroeter-Wittke, Harald, and Inge Kirsner. “Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen.” In Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur, edited by Inge Kirsner and Harald Schroeter-Wittke, 1st ed., 35–53. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
Schroeter-Wittke, Harald. “Gottesdienst feiern.” In Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven, edited by Corinna Hirschberg, Matthias Freudenberg, and Uwe-Karsten Plisch, 1st ed., 123–31. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
Schroeter-Wittke, Harald, and Richard Janus. “Einleitung.” In Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren, edited by Richard Janus and Harald Schroeter-Wittke, 1–6. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed