Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
40885 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55519
Dreiling, Dmitrij, et al. “Die Bestimmung viskoelastischer Materialparameter von Polymeren mittels eines Puls-Echo-Messverfahrens.” tm - Technisches Messen, vol. 91, no. s1, De Gruyter, 2024, pp. 26–31, doi:10.1515/teme-2024-0045.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56834 |

Friesen, Olga, et al. “Estimation of Temperature-Dependent Piezoelectric Material Parameters Using Ring-Shaped Specimens.” 2023 International Congress on Ultrasonics, Beijing, China, vol. 2822, IOP Publishing, 2024, p. 012125, doi:10.1088/1742-6596/2822/1/012125.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56836 |

Claes, Leander, et al. “Broadband Acoustic Waves in Plate-like Structures for Acoustic Material Characterisation.” 2023 International Congress on Ultrasonics, Beijing, China, vol. 2822, IOP Publishing, 2024, p. 012171, doi:10.1088/1742-6596/2822/1/012171.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56835 |

Dreiling, Dmitrij, et al. “A Pulse-Echo Measurement Setup to Determine Viscoelastic Material Parameters.” 2023 International Congress on Ultrasonics, Beijing, China, vol. 2822, IOP Publishing, 2024, p. 012169, doi:10.1088/1742-6596/2822/1/012169.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56837 |

Aßmann, Sandra, and Christoph Wiethoff. “Lernprozessanregende Aufgaben in der Lehrkräftebildung: Förderung von Reflexions- und Medienkompetenz mit Fellinis „8 ½“.” Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 150–66.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56844
Battefeld, Dominik, et al. “ASCODI: An XAI-Based Interactive Reasoning Support System for Justifiable Medical Diagnosing.” Proceedings of the 1st Workshop on Multimodal, Affective and Interactive EXplainable AI (MAI-XAI), 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56740 |

Heidebrecht, Jana, and Hannah Sabrina Sloane. “‘So was gibt es bei uns nicht!’ - Fachkultur als Treiber oder Barriere für Transfer von digitalen (Lehr-)Innovationen.” die hochschullehre, vol. 10, 2024, pp. 225–35.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56841
Engemann, Mario. “Künstliche Intelligenz im (Fach-)Unterricht - Einsatz von ChatGPT bei der Fallarbeit im Pädagogikunterricht.” Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 67–83.
LibreCat
2024 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 56832
Scharwald, David. Intumeszierende Flammschutzmittel Im Lasersinter-Verfahren: Optimierung Des Brandschutzes, Der Mechanischen Eigenschaften Und Analyse Der Recyclingfähigkeit (Studienarbeit). 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56848 |

Schönhärl, Korinna. “‘Contributing Means Investing in Spain’ – Media Campaigns on Tax Education in Spain after the Transition to Democracy.” Themenportal Europäische Geschichte, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56849
Schönhärl, Korinna. “Vorwort.” Über Sparsamkeit. Eine Kultur- und Mentalitätsgeschichte , edited by Rolf-Ulrich Kunze, Kohlhammer, 2024, p. 11f.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56860 |

Wengler, Katja, et al. “How to Foster Future Skills in Independent Learning Phases?” Tag Der Lehre | Inverted Classroom and Beyond 2024 - Innovative Lehrveranstaltungsformate. Das Curriculum Der Zukunft Gestalten, Fachhochschule St. Pölten, 2024, pp. 80–83.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56862 |

Redeker, Magnus, et al. “Towards a One-Stop-Shop Solution for the Application of Data-Driven Value-Adding Services in Production.” 2024 IEEE 29th International Conference on Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), vol. 13, IEEE, 2024, doi:10.1109/etfa61755.2024.10711095.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56193
Hammer, Manfred, et al. “Guided Modes of Thin-Film Lithium Niobate Slabs.” Optics Continuum, Optica Publishing Group, 2024, p. 532822, doi:10.1364/optcon.532822.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56863
Schiebel, Fabian, et al. “Scaling Interprocedural Static Data-Flow Analysis to Large C/C++ Applications: An Experience Report.” 38th European Conference on Object-Oriented Programming (ECOOP 2024), edited by Jonathan Aldrich and Guido Salvaneschi, vol. 313, Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, 2024, p. 36:1–36:28, doi:10.4230/LIPIcs.ECOOP.2024.36.
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56589
Breuer, Saskia Rebecca. Die Wundererzählungen Im Markusevangelium. Eine Narratologische Analyse Zur Erschließung Eines Soteriologischen Erzählprinzips. 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56866
Schulze, Johanna, and Birgit Eickelmann. “Transformative Lehrkräftebildung Für Eine Chancengerechte Schulpraxis Im Digitalen Zeitalter: Aktuelle Bestandsaufnahme Und Mögliche Stellschrauben.” Medien – Bildung – Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 135–49, doi:10.35468/6129-08.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55554
Kirschmer, Markus, and Jürgen Klüners. “Chow Groups of One-Dimensional Noetherian Domains.” Research in Number Theory, vol. 10, no. 4, 89, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s40993-024-00579-6.
LibreCat
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56776
Büker, Petra, et al. “Aktuelle Perspektiven auf Professionalisierungsnotwendigkeiten für das Grundschullehramt an Universitäten.” Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded, edited by Alexandra Flügel et al., vol. 28, Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 476–81.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56874
Flügel, Alexandra, et al., editors. Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded. Verlag Julius Klinkhardt, 2024, doi:10.35468/6111.
LibreCat
| DOI