Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41638 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58481
Scholtysik, Michel, et al. “Business Model Patterns for the Circular Economy.” ISPIM Conference Proceedings, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58491
Friedlein, Johannes, et al. “Material Parameter Identification for a Stress-State-Dependent Ductile Damage and Failure Model Applied to Clinch Joining.” Journal of Manufacturing and Materials Processing, vol. 8, no. 4, 157, MDPI AG, 2024, doi:10.3390/jmmp8040157.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann, Lena, et al. “Early Childhood Teachers’ Feedback in Natural Mathematical Learning Situations: Development and Validation of a Detailed Category System.” Acta Psychologica, vol. 244, 104175, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.actpsy.2024.104175.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |

Bloh, Thiemo, et al. “Das Praxissemester Aus Referendar:Innenperspektive – Forschende Grundhaltung Zwischen Erster Und Zweiter Ausbildungsphase.” Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium, edited by Jörg Korte et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 194–215.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56487
Ehlert, Thomas, et al. Estimation of Efficiency Loss for Stationary and Moving Structured Packing Columns Using the Hydrodynamic Analogy Approach. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
Wehde, Janis, et al. Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56216
Bloh, Bea, et al. Die Bedeutung von Praxisphasen Für Den Eigenen Professionalisierungsprozess Aus Referendar*innenperspektive. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56215
Homt, Martina, et al. Perspektiven Angehender Lehrkräfte Auf Forschendes Lernen – Eine Qualitative Längsschnittstudie. 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 |

Wehde, Janis. “Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 19, no. 3, OAPublishing Collective, 2024, pp. 267–87, doi:10.21240/zfhe/19-03/15.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57767
Pollmeier, Pascal, et al. “Digitale Messwerterfassung im Chemieunterricht.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt - Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by Bardo Herzig et al., 1st ed., Waxmann, 2024, pp. 53–64.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56819
Wehde, Janis. Überzeugungen von Lehramtsstudierenden Zu Aspekten Einer Demokratischen Unterrichtsgestaltung. 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 |

Bischof, Jannis, et al. “Accounting for Transparency: A Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting.” Schmalenbach Journal of Business Research , 2024, doi:10.1007/s41471-024-00200-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58503
Hambach, Dennis. Technologieakzeptanz Beim Einsatz von Handhelds Zur Unterstützung Des Hörverstehens. Eine Datendiskussion. 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58513
Peckhaus, Volker. “Philosophische Einmischungen. Abschiedsvorlesung, Universität Paderborn, 27.10.2023.” Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023, edited by Vanessa Albus, Universität Paderborn, 2024, pp. 15–27.
LibreCat
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus, Volker. “Volkert, Klaus, „Drei Mathematische Freunde Über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. .” ZbMATH Open, Zbl. 07828598, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49652 |

Hempel, Franz, et al. “Comparing Transmission- and Epi-BCARS: A Round Robin on Solid-State Materials.” Applied Optics, vol. 63, no. 1, 112, Optica Publishing Group, 2024, doi:10.1364/ao.505374.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59342
Herzig, Bardo, and Gerhard Tulodziecki. “Medienerziehung - Medienbildung.” Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik, edited by Margarete Götz et al., 5th ed., Julius Klinkhardt, 2024, pp. 669–75, doi:10.36198/9783838588360.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59341
Herzig, Bardo, and Daniel Losch. “Informatische Literalität und Medienbildung im Handeln von Lehrkräften.” Fragmentierung in der Lehrkräftebildung, edited by Anne Gräf et al., 1st ed., Nomos Verlagsgesellschaft, 2024, pp. 289–316.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59347
Hörnig, Lukas, et al. “The Individual and Ecological Characteristics of Parental COVID-19 Vaccination Decisions.” Scientific Reports, vol. 14, no. 1, 24194, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1038/s41598-024-74963-8.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 59350
Hansen, Christin. “Rezension Zu: Cazorla-Sánchez, Antonio; Ribeiro de Menezes, Alison; Shubert, Adrian (Hrsg.): The Bloomsbury Handbook of the Spanish Civil War London 2023 .” H-Soz-Kult , 2024.
LibreCat
| Files available