Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40696 Publications


2025 | Preprint | LibreCat-ID: 58872
Delarue, B., Monclair, D., & Sanders, A. (2025). Locally homogeneous Axiom A flows II: geometric structures for Anosov  subgroups. In arXiv:2502.20195.
LibreCat | arXiv
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58861
Luchterhandt, L., Govindasamy, V., Wang, Y., Dömer, R., Müller, W., & Scheytt, J. C. (2025). Case Study on Combining Open-Source Tool Flows for Grids of Processing Cells. OSSMPIC - Open Source Solutions for Massively Parallel Integrated Circuits.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58878
Buczek, M., Duffe, T., Kullmer, G., Tews, K., Teutenberg, D., & Meschut, G. (2025). Bruchmechanisches Schnittebenenkonzept zur lebensdauergerechten Auslegung von hyperelastischen Klebverbindungen bei multiaxialen und variablen Belastungsamplituden. 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in Der Klebtechnik. 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in der Klebtechnik , Köln.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
Fahrbach, M., Jenert, T., Fust, A., Bellwald, N., & Winkler, C. (2025). Fostering self-regulated entrepreneurial learning in entrepreneurship education. In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025 (pp. 249–265). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00021
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
Winkler, C., Jenert, T., & Fust, A. (2025). Transferability as a key to impactful entrepreneurship education outcomes: a new quest. In Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025 (pp. 93–105). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781035325795.00013
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58885 | OA
Zeller, J., & Riese, J. (2025). Competency Profiles of PCK Using Unsupervised Learning: What Implications for the Structures of pPCK Emerge From Non-Hierarchical Analyses? Journal of Research in Science Teaching. https://doi.org/10.1002/tea.70001
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58882 | OA
Schlömer, T., Kiepe, K., Neu, T., Rüdebusch, G., & Schwien, K. (2025). Wissen und Handeln in der Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung (BBNE). In H. Kminek, V. Holz, M. Singer-Brodowski, H. Ertl, T.-S. Idel, & C. Wulf (Eds.), Bildung für nachhaltige Entwicklung: Einblicke in aktuelle Forschungsprojekte (pp. 37–56). Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56641 | OA
Diller, M., Lorenz, J., Schneider, G., & Sureth-Sloane, C. (2025). Is Tax Transfer Pricing Harmonization a Panacea? Real Effects of Global Tax Transparency and Standards Consistency. The Accounting Review, 100(2), 71–102. https://doi.org/10.2308/TAR- 2021-0477
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58895
Rezat, S., Kilsbach, S., Michel, N., Karabey, R., Stahl, M., & Wachsmuth, H. (2025). Mehrebenenannotation argumentativer Lerner*innentexte für die automatische Textauswertung. Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 82, 1–28. https://doi.org/10.1515/zfal-2025-2003
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58896
Rezat, S., & Feilke, H. (2025). Metatextuelle Textprozeduren: Gliedern und Zusammenfassendes Wiedergeben. In S. Schicker, M. Akbulut, V. Reinsperger, & M. Hendler (Eds.), Zusammen:gedacht. Transdisziplinäe Perspektiven auf Literalität und Schreiben im Kontext von Mehrsprachigkeit. Festschrift für Sabine Schmölzer-Eibinger. (pp. 62–74). Beltz.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58907 | OA
Hörnlein, M. (2025). Physik lernen durch Erklären? - Evaluation eines Seminarkonzepts für Sachunterrichtsstudierende. die hochschullehre, 11. https://dx.doi.org/10.3278/HSL2462W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58912 | OA
Dübbert, A., & Zhang, B. (2025). Männer-Stereotypisierung in Deutschland und China: Konzeptuelles Blending von Männer-Stereotypen durch Beschriftungen auf Verpackungen von Körperpflegeartikeln. Interkulturelles Forum der deutsch-chinesischen Kommunikation, 5(1), 1–27. https://doi.org/10.1515/ifdck-2024-0013
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58916
Silvestri, M. (2025). Wassermanagement und Wasserlandschaften frühneuzeitlicher Montanregionen: Erzgebirge – Harz – Potosí. In F. Göttmann & E.-M. Seng (Eds.), Landschaft: Kultur-, Natur-, Wirtschafts- und Erfahrungsräume (Vol. 8, pp. 163–196). https://doi.org/10.1515/9783110480474
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58913
Dröse, J., Ahlemeyer, L., & Prediger, S. (2025). How curriculum materials can contribute to implementing instructional innovations: the case of enactment of strategy instruction. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-025-01662-7
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58914
Dröse, J., Bruns, J., & Häsel-Weide, U. (2025). Concept Maps zur Reflexion für einen professionellen Umgang mit Vielfalt im Mathematikunterricht. Die Hochschullehre. https://doi.org/10.3278/HSL2461W.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58917 | OA
Adler, L. (2025). Interkulturelle Kompetenzen in der Musikwissenschaft. Potenziale hybrider Kooperationsseminare. Paderborner Beiträge 2024. die hochschullehre - Themenheft 2025, 11(17), 218–231. https://doi.org/10.3278/HSL2459W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58924 | OA
Peeters, H., Habig, S., & Fechner, S. (2025). Influence de l’utilisation de la réalité augmentée lors des expériences chimiques sur la connexion des niveaux de représentation dans les explications des élèves. In V. Munier & M. Bächtold (Eds.), Actes des XIIIe Rencontres scientifiques de l’ARDIST (pp. 48–55).
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58925
Lehmann, T., Visser, A. S., Havers, T., Büchel, D., & Baumeister, J. (2025). Dynamic modulations of effective brain connectivity associated with postural instability during multi-joint compound movement on compliant surface. Experimental Brain Research, 243(4), Article 80. https://doi.org/10.1007/s00221-025-07039-2
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58691 | OA
Albus, V. (2025). Paradigmenwechsel und Metapher. Ein Weg zur Gesellschaft der Nachhaltigkeit? In V. Kokoschka, S. Kosak, C. Paganini, & L. Rademacher (Eds.), Nachhaltigkeit in der Medienkommunikation. Ethische Anforderungen und praktische Lösungsansätze (Vol. 23, pp. 171–184). Nomos.
LibreCat | Files available
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58690 | OA
Albus, V. (2025). Gendersensibler Philosophie- und Ethikunterricht. Standortbestimmung, Desiderate und Diskussionen. In F. Brosow, V. Haase, E. Martens, P. Thomas, M. Tiedemann, & C. Werndl (Eds.), Selbstverständnisse der Philosophiedidaktik zwischen Fachphilosophie und Interdisziplinarität (pp. 43–50). J.B.Metzler.
LibreCat | Files available
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed