Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40696 Publications


2025 | Preprint | LibreCat-ID: 58872
B. Delarue, D. Monclair, and A. Sanders, “Locally homogeneous Axiom A flows II: geometric structures for Anosov  subgroups,” arXiv:2502.20195. 2025.
LibreCat | arXiv
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58861
L. Luchterhandt, V. Govindasamy, Y. Wang, R. Dömer, W. Müller, and J. C. Scheytt, “Case Study on Combining Open-Source Tool Flows for Grids of Processing Cells,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58878
M. Buczek, T. Duffe, G. Kullmer, K. Tews, D. Teutenberg, and G. Meschut, “Bruchmechanisches Schnittebenenkonzept zur lebensdauergerechten Auslegung von hyperelastischen Klebverbindungen bei multiaxialen und variablen Belastungsamplituden,” presented at the 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in der Klebtechnik , Köln, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
M. Fahrbach, T. Jenert, A. Fust, N. Bellwald, and C. Winkler, “Fostering self-regulated entrepreneurial learning in entrepreneurship education,” in Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 249–265.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
C. Winkler, T. Jenert, and A. Fust, “Transferability as a key to impactful entrepreneurship education outcomes: a new quest,” in Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 93–105.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58885 | OA
J. Zeller and J. Riese, “Competency Profiles of PCK Using Unsupervised Learning: What Implications for the Structures of pPCK Emerge From Non-Hierarchical Analyses?,” Journal of Research in Science Teaching, 2025, doi: 10.1002/tea.70001.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58882 | OA
T. Schlömer, K. Kiepe, T. Neu, G. Rüdebusch, and K. Schwien, “Wissen und Handeln in der Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung (BBNE),” in Bildung für nachhaltige Entwicklung: Einblicke in aktuelle Forschungsprojekte, H. Kminek, V. Holz, M. Singer-Brodowski, H. Ertl, T.-S. Idel, and C. Wulf, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2025, pp. 37–56.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56641 | OA
M. Diller, J. Lorenz, G. Schneider, and C. Sureth-Sloane, “Is Tax Transfer Pricing Harmonization a Panacea? Real Effects of Global Tax Transparency and Standards Consistency,” The Accounting Review, vol. 100, no. 2, pp. 71–102, 2025, doi: 10.2308/TAR- 2021-0477.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58895
S. Rezat, S. Kilsbach, N. Michel, R. Karabey, M. Stahl, and H. Wachsmuth, “Mehrebenenannotation argumentativer Lerner*innentexte für die automatische Textauswertung,” Zeitschrift für Angewandte Linguistik, no. 82, pp. 1–28, 2025, doi: https://doi.org/10.1515/zfal-2025-2003.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58896
S. Rezat and H. Feilke, “Metatextuelle Textprozeduren: Gliedern und Zusammenfassendes Wiedergeben.,” in Zusammen:gedacht. Transdisziplinäe Perspektiven auf Literalität und Schreiben im Kontext von Mehrsprachigkeit. Festschrift für Sabine Schmölzer-Eibinger. , S. Schicker, M. Akbulut, V. Reinsperger, and M. Hendler, Eds. Weinheim, Basel: Beltz, 2025, pp. 62–74.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58907 | OA
M. Hörnlein, “Physik lernen durch Erklären? - Evaluation eines Seminarkonzepts für Sachunterrichtsstudierende,” die hochschullehre, vol. 11, 2025, doi: https://dx.doi.org/10.3278/HSL2462W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58912 | OA
A. Dübbert and B. Zhang, “Männer-Stereotypisierung in Deutschland und China: Konzeptuelles Blending von Männer-Stereotypen durch Beschriftungen auf Verpackungen von Körperpflegeartikeln,” Interkulturelles Forum der deutsch-chinesischen Kommunikation, vol. 5, no. 1, pp. 1–27, 2025, doi: https://doi.org/10.1515/ifdck-2024-0013.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58916
M. Silvestri, “Wassermanagement und Wasserlandschaften frühneuzeitlicher Montanregionen: Erzgebirge – Harz – Potosí,” in Landschaft: Kultur-, Natur-, Wirtschafts- und Erfahrungsräume, vol. 8, F. Göttmann and E.-M. Seng, Eds. 2025, pp. 163–196.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58913
J. Dröse, L. Ahlemeyer, and S. Prediger, “How curriculum materials can contribute to implementing instructional innovations: the case of enactment of strategy instruction,” ZDM – Mathematics Education, 2025, doi: https://doi.org/10.1007/s11858-025-01662-7.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58914
J. Dröse, J. Bruns, and U. Häsel-Weide, “Concept Maps zur Reflexion für einen professionellen Umgang mit Vielfalt im Mathematikunterricht,” die hochschullehre, 2025, doi: 10.3278/HSL2461W.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58917 | OA
L. Adler, “Interkulturelle Kompetenzen in der Musikwissenschaft. Potenziale hybrider Kooperationsseminare,” Paderborner Beiträge 2024. die hochschullehre - Themenheft 2025, vol. 11, no. 17, pp. 218–231, 2025, doi: 10.3278/HSL2459W.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58924 | OA
H. Peeters, S. Habig, and S. Fechner, “Influence de l’utilisation de la réalité augmentée lors des expériences chimiques sur la connexion des niveaux de représentation dans les explications des élèves,” in Actes des XIIIe Rencontres scientifiques de l’ARDIST, Montpellier, 2025, pp. 48–55.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58925
T. Lehmann, A. S. Visser, T. Havers, D. Büchel, and J. Baumeister, “Dynamic modulations of effective brain connectivity associated with postural instability during multi-joint compound movement on compliant surface,” Experimental Brain Research, vol. 243, no. 4, Art. no. 80, 2025, doi: 10.1007/s00221-025-07039-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58691 | OA
V. Albus, “Paradigmenwechsel und Metapher. Ein Weg zur Gesellschaft der Nachhaltigkeit?,” in Nachhaltigkeit in der Medienkommunikation. Ethische Anforderungen und praktische Lösungsansätze, vol. 23, V. Kokoschka, S. Kosak, C. Paganini, and L. Rademacher, Eds. Baden-Baden: Nomos, 2025, pp. 171–184.
LibreCat | Files available
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58690 | OA
V. Albus, “Gendersensibler Philosophie- und Ethikunterricht. Standortbestimmung, Desiderate und Diskussionen,” in Selbstverständnisse der Philosophiedidaktik zwischen Fachphilosophie und Interdisziplinarität, F. Brosow, V. Haase, E. Martens, P. Thomas, M. Tiedemann, and C. Werndl, Eds. Berlin: J.B.Metzler, 2025, pp. 43–50.
LibreCat | Files available
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed