Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39951 Publications
2023 | Working Paper | LibreCat-ID: 34798
Herwald, S., Voigt, S., & Uhde, A. (n.d.). The conditional impact of market consolidation and market power on banking stability – Evidence from Europe.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53543
Winkel, F., Scholz, P., Wallscheid, O., & Böcker, J. (2023). Reducing Contact Bouncing of a Relay by Optimizing the Switch Signal During Run-Time. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 1–11. https://doi.org/10.1109/tase.2023.3322762
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2023). The composition of pre-service teacher teams and children’s competencies in inclusive education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.”
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53553
Özcan, L., Drewel, M., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Strategische Planung des Einstiegs in die Plattformökonomie. In D. Schallmo, K. Lang, T. Werani, & B. Krumay (Eds.), Digitalisierung: Fallstudien, Tools und Erkenntnisse für das digitale Zeitalter. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36634-6_7
LibreCat
| DOI
2023 | Report | LibreCat-ID: 53554
Dumitrescu, R., Riemensperger, F., Schuh, G., Biehler, J., Frey, A., Hocken, C., Koldewey, C., Kühn, A., Rabe, M., Schacht, M., Comans, S., Fichtler, T., Govioni, A., Harland, T., Kaufmann, J., Optehostert, F., Rieger, M., Scholtysik, M., Schreiner, N., … Sommer, F. (2023). acatech Maturity Index Smart Services.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49363
Scholtysik, M., Rohde, M., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Circular Product-Service-System Ideation Canvas – A Framework for the Design of circular Product-Service-System Ideas (Vol. 120).
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47834
Ködding, P., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Scenario-Based Foresight in the Age of Digital Technologies and AI. In A. Shajek & E. A. Hartmann (Eds.), New Digital Work (pp. 51–67).
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53556
Kückmann, M.-A. (2023). ‹Ich sehe was, was du nicht siehst…› Zu den Potenzialen von Sketchnoting im Kontext Inklusiver Medienbildung . MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 619–647. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.23.x
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Schwerin, I. (2023). Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2. In Mathematikdidaktik Grundschule. Herbsttagung des Arbeitskreises Grundschule der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM), Bremen. University of Bamberg Press.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2023). Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, M., & Rezat, S. (2023). Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, S. N., & Rezat, S. (2023). Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, B., Kock, Z., & Rezat, S. (2023). Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education (pp. 1–28). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, G., Pepin, B., & Rezat, S. (2023). Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |
Rezat, S., & Geiger, V. (2023). The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, M., Rezat, S., & Sträßer, R. (2023). Geometrie: Leitidee Raum und Form. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 201–242). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46955
Hefendehl-Hebeker, L., & Rezat, S. (2023). Algebra: Leitidee Symbol und Formalisierung. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 123–158). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_5
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45786 |
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2023). Implementing profession orientation as a design principle for overcoming Klein’s second discontinuity – preservice teacher’s perspectives on interface activities in the context of a geometry course. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-023-01505-3
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48319
Leiss, D., Gerlach, K., Wessel, L., & Schmidt-Thieme, B. (2023). Sprache und Mathematiklernen. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 561–595). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_18
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35697
Ostsieker, L., & Biehler, R. (2023). Supporting Students in Developing Adequate Concept Images and Definitions at University: The Case of the Convergence of Sequences. In Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education (pp. 181–201). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_9
LibreCat
| DOI