Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37716 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34056
Riedl T, Kunnathully VS, Verma AK, et al. Selective area heteroepitaxy of InAs nanostructures on nanopillar-patterned GaAs(111)A. Journal of Applied Physics. 2022;132(18). doi:10.1063/5.0121559
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34053
Riedl T, Kunnathully V, Trapp A, Langer T, Reuter D, Lindner J. Size‐Dependent Strain Relaxation in InAs Quantum Dots on Top of GaAs(111)A Nanopillars. Advanced Materials Interfaces. 2022;9(11). doi:10.1002/admi.202102159
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing F. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein M, Kulgemeyer C. Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? . Published online 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35664
Janzen T. Democracy ≠ Democracy. Creating digital infographics to compare different democratic systems. Englisch betrifft uns. 2022;(4).
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35884
Krämer A. Geschlechtsidentität. In: Fachlexikon der Sozialen Arbeit. 9th ed. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 35885
Krämer A. Sexuelle Orientierung. In: Fachlexikon der Sozialen Arbeit. 9th ed. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Franzen K, Albers T, Hellmich F. Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht. In: Buchhaupt F, Becker J, Katzenbach D, Lutz D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule. Vol 2. Waxmann; 2022:163-176. doi:10.31244/9783830995135
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Görel G, Hellmich F. Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education. Australasian Journal of Special and Inclusive Education. 2022;46(2):127-137. doi:10.1017/jsi.2022.9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung . Bad Heilbrunn; 2022:334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Löper MF, Hellmich F. Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften. In: Müller T, Ratz C, Stein R, Lüke C, eds. Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung. Klinkhardt; 2022:372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
Aroni K, Toulia A, Alves SRG, et al. FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto Polytechnic; 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Lütje-Klose B, Wild E, Gorges J, Neumann P, Grüter S, Weber A. Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Universität Bielefeld ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
Neumann P, Hopmann B, Lütje-Klose B. Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. 2022;5(1):13-25. doi:10.11576/HLZ-4949
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
Gorges J, Neumann P, Störtländer JC. Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction. Frontiers in Psychology. 2022;13. doi:10.3389/fpsyg.2022.876521
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34289 | OA
Gorges J, Neumann P, Wild E, et al. Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) : Technical Report V. 1.0. Univ. Bielefeld, Abteilung für Psychologie & Fakultät für Erziehungswissenschaft; 2022. doi:10.4119/unibi/2962493
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34235
Misra A, Kress C, Singh K, et al. Reconfigurable and real-time high-bandwidth Nyquist signal detection with low-bandwidth in silicon photonics. Optics Express. 2022;30(8). doi:10.1364/oe.454163
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34236
Misra A, Singh K, Meier J, et al. Flexible Time-Domain De-Multiplexing of Nyquist OTDM Channels by Orthogonal Sampling in Silicon Photonics. In: Conference on Lasers and Electro-Optics. Optica Publishing Group; 2022. doi:10.1364/cleo_si.2022.sth5m.2
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34233
Singh K, Kress C, Mandalawi Y, et al. Analysis of the effect of jitter and non-idealities on photonic digital-to-analog converters based on Nyquist pulses. In: Li G, Nakajima K, eds. Next-Generation Optical Communication: Components, Sub-Systems, and Systems XI. SPIE; 2022. doi:10.1117/12.2609501
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34234
Singh K, Meier J, Kress C, et al. Emulation of integrated high-bandwidth photonic AWG using low-speed electronics. In: Li G, Nakajima K, eds. Next-Generation Optical Communication: Components, Sub-Systems, and Systems XI. SPIE; 2022. doi:10.1117/12.2609416
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed