Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37718 Publications


2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36292
Bomert C, Landhäußer S, Eva Maria L, Barbara S, eds. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit . Springer VS; 2022. doi:https://www.jpc.de/jpcng/books/detail/-/art/care-zum-verhaeltnis-von-sorge-und-sozialer-arbeit/hnum/9908466
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40556
Piankova D, Kossmann J, Zschiesche H, Antonietti M, Lopez Salas N, Tarakina NV. Following carbon condensation by in situ TEM: towards a rational understanding of the processes in the synthesis of nitrogen-doped carbonaceous materials. Journal of Materials Chemistry A. 2022;10(47):25220-25229. doi:10.1039/d2ta05247d
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40557
Wang H, Jerigova M, Hou J, et al. Modulating between 2e and 4e pathways in the oxygen reduction reaction with laser-synthesized iron oxide-grafted nitrogen-doped carbon. Journal of Materials Chemistry A. 2022;10(45):24156-24166. doi:10.1039/d2ta05838c
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40558
Odziomek M, Giusto P, Kossmann J, et al. “Red Carbon”: A Rediscovered Covalent Crystalline Semiconductor. Advanced Materials. 2022;34(40). doi:10.1002/adma.202206405
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40559
Schulze Lammers B, Lopez Salas N, Stein Siena J, et al. Real-Space Identification of Non-Noble Single Atomic Catalytic Sites within Metal-Coordinated Supramolecular Networks. ACS Nano. 2022;16(9):14284-14296. doi:10.1021/acsnano.2c04439
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40567
Jerigová M, Heske J, Kühne ThomasD, et al. C            1            N            1            Thin Films from Guanine Decomposition Fragments. Advanced Materials Interfaces. Published online 2022. doi:10.1002/admi.202202061
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40643
Meier R, Harmening A-LMJA, Leinfellner S. Wissenstransfer aus kulturwissenschaftlicher Perspektive. Konturen, Konzepte und Grenzen der Transferidee. In: Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung. Vol 1. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften. wbg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36083
Constantiou I, Mukkamala A, Sjöklint M, Trier M. Engaging with self-tracking applications: how do users respond to their performance data? European Journal of Information Systems. Published online 2022:1-21. doi:10.1080/0960085x.2022.2081096
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36960
Constantiou I, Mukkamala A, Sjöklint M, Trier M. Engaging with self-tracking applications: how do users respond to their performance data? European Journal of Information Systems. Published online 2022:1-21. doi:10.1080/0960085x.2022.2081096
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36084
Meydani E, Düsing C, Trier M. The Black Box of Social Commerce Platforms - A Closer Look at Users’ Activities. In: Wirtschaftsinformatik 2022 Proceedings. ; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39614
Kullmann H, Globisch E-L, Heister N. Hier wie dort? Ein Vergleich der Tätigkeits- und Kooperationsprofile von Schulbegleitungen an inklusiven Gesamtschulen und Förderschulen in Nordrhein-Westfalen. In: Serke B, Streese B, eds. Wege Der Kooperation Im Kontext Inklusiver Bildung. Julius Klinkhardt 2022; 2022:130-146.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39600
Kullmann H, Stieling H. Inklusionsbezogenes Potenzial der kulturellen Bildung am Beispiel des Darstellendes Spiels/Theaters in der Schule. In: Scheunpflug A, Wulf C, Züchner I, eds. Kulturelle Bildung . Springer; 2022:160-187.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40671
Soleymani M, Santamaria I, Jorswieck E. Rate splitting in MIMO RIS-assisted systems with hardware impairments and improper signaling. IEEE Transactions on Vehicular Technology. Published online 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40670
Lehmann I, Acar E, Hasija T, et al. Multi-Task fMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2. In: Proc. IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). ; 2022:1466-1470. doi:10.1109/ICASSP43922.2022.9747662
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40949
Uhl B, Drepper L. Narrative Schemaaktivierung und vorschulischer Erzählerwerb – eine gebrauchsbasierte Analyse über die Verwendung  narrativer Konstruktionen zur Gestaltung einer temporalen Handlungsabfolge. In: Birgit M, Uhl B, eds. Temporalität – Empirische Zugänge Zum Erwerb von Zeitlichkeit. Waxmann Verlag; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40947
Drepper L. Tempuserwerb zwischen Mündlichkeit und Schriftlichkeit – Empirische Ergebnisse zum vorschulischen Erwerb von implizitem Handlungswissen über die Tempusverwendung in narrativen Kontexten. . In: Mesch B, Uhl B, eds. Temporalität – Empirische Zugänge Zum Erwerb von Zeitlichkeit. Waxmann Verlag; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37808
Hagengruber RE, Waithe ME, eds. Journal of the History of Women Philosophers and Scientists. Vol Volume 1. Brill; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37806
Hagengruber RE. Out of the Box – into the Green and the Blue: A Plea for a Post-humanist Information Society. In: Floridi L, Jörg N, eds. The Green and the Blue. Karl Alber; 2022:107-203.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37807
Hagengruber RE. Reply to a Reply: Knowledge in the Digitized World: The Third Knowledge Dimension. In: Floridi L, Noller J, eds. The Green and the Blue. Digital Politics in Philosophical Discussion. Karl Alber; 2022:201-203.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41111
Schroeter-Wittke H, Kamcili-Yildiz N, Berner-Zumpf D. Üben, Üben, Üben – Ein Dreiergespräch über die religions- und philosophiedidaktische Grundfrage nach der Ambiguität der Praxis als Ort der Wahrheit . Zeitschrift für Pädagogik und Theologie. 2022;74:198-206.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed