Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41204 Publications


2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58456
M. Gude, E. Tekkaya, M. F. Zäh, G. Meschut, and H. Lieberwirth, Eds., Komplexität beherrschen, Kreisläufe schließen: Soziotechnische Systeme für ressourceneffiziente Leichtbaustrukturen ; Das interaktive Whitepaper. Technische Universität Dresden, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58472 | OA
I. Bhila, “Investigating the kill cloud: information warfare, autonomous weapons & AI,” Digital War, vol. 6, no. 4, 2025, doi: 10.1057/s42984-025-00101-x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 | OA
L. Aumann, R. M. Puca, and H. Gasteiger, “Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens,” Early Childhood Education Journal, 2025, doi: 10.1007/s10643-025-01859-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58495
P. K. Holtkamp, F. Kappe, P. Probst, M. Bobbert, and G. Meschut, “Investigation of local heat treatment strategies for a multi-range capable rivet and the influence on joint formation and load-bearing capacity,” Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part L: Journal of Materials: Design and Applications, 2025, doi: 10.1177/14644207241307508.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58492
J. Friedlein, J. Mergheim, and P. Steinmann, “Modelling of stress-state-dependent ductile damage with gradient-enhancement exemplified for clinch joining,” Journal of the Mechanics and Physics of Solids, vol. 196, Art. no. 106026, 2025, doi: 10.1016/j.jmps.2025.106026.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58493
C. Zietlow and J. K. N. Lindner, “An applied noise model for scintillation-based CCD detectors in transmission electron microscopy,” Scientific Reports, vol. 15, no. 1, Art. no. 3815, 2025, doi: 10.1038/s41598-025-85982-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58178
J. K. N. Lindner and C. Zietlow, “An applied noise model for low-loss EELS maps,” Ultramicroscopy, Art. no. 114101, 2025, doi: 10.1016/j.ultramic.2024.114101.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58473
D. Osberghaus, W. Botzen, and M. Kesternich, “The intention-behavior gap in climate change adaptation: Evidence from longitudinal survey data,” Ecological Economics , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
J. Wehde, “Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung,” presented at the Jahrestagung der GEBF, Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57899
E. Potthast, A. Elsner, A. Paul, and T. Kasper, “Thermografische Messungen an Haushaltskältegeräten mit Vakuumisolationspaneele,” in Deutsche Kälte- und Klimatagung 2024 Dresden, Dresden, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56482
R. Maiterth, Y. Piper, and C. Sureth-Sloane, “Liquiditätseffekte einer Vermögensteuer bei Mietwohnimmobilien,” Steuer und Wirtschaft, vol. 102, no. 1, pp. 67–81, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
M. F. Löper, N. Finke, M. Knickenberg, and F. Hellmich, “Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58510 | OA
C. Scheidemann, P. Bornmann, W. Littmann, and T. Hemsel, “Lead-Free Ceramics in Prestressed Ultrasonic Transducers,” Actuators, vol. 14, no. 2, Art. no. 55, 2025, doi: 10.3390/act14020055.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58516
J. Schoenherr, S. Schukajlow, and R. Pekrun, “Emotions in mathematics learning: a systematic review and meta-analysis,” ZDM – Mathematics Education, 2025, doi: 10.1007/s11858-025-01651-w.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58519
D. A. Kopylov, T. Meier, and P. R. Sharapova, “Theory of Multimode Squeezed Light Generation in Lossy Media,” Quantum, vol. 9, Art. no. 1621, 2025, doi: 10.22331/q-2025-02-04-1621.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58370 | OA
S. C. Burmeister, D. Guericke, and G. Schryen, “A two-level approach for multi-objective flexible job shop scheduling and energy procurement,” Cleaner Energy Systems, 2025, doi: 10.1016/j.cles.2025.100178.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 | OA
C. Haker, “Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen,” Berliner Debatte Initial, vol. 35, no. 2, pp. 207–223, 2025, doi: 10.25162/bdi-2024-0015.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 | OA
C. Haker, “Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas,” Kieler sozialwissenschaftliche Revue. Internationales Tönnies-Forum, vol. 2, no. 2–2024, pp. 133–147, 2025, doi: 10.3224/ksr.v2i2.02.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58518
A. Hartmann, “(Re)Polizicizing the Teen Genre: On the (Queer) Utopian Potentials of Netflix’s Sex Education,” in Political Education and American Studies, A. Franke, U. Küchler, and K. Luther, Eds. Heidelberg: Winter, 2025, pp. 213–218.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57137
L. C. Jagdschian, “„Endloskassetten im eigenen Kopf“ – Kindheits- und Jugendtopografien während der Flucht aus der Deutschen Demokratischen Republik in Post-DDR-Jugendromanen seit 2010. ,” in Kinder- und Jugendliteratur in der DDR, C. Gansel and M. Hernik , Eds. .
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed