Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41718 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59804
Jungemann L, Wintermann B, Riebler H, Plessl C. FINN-HPC: Closing the Gap for Energy-Efficient Neural Network Inference on FPGAs in HPC. In: Proceedings of the 15th International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies. ACM; 2025. doi:10.1145/3728179.3728189
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59816
Pape G, Wintermann B, Jungemann L, et al. AuroraFlow, an Easy-to-Use, Low-Latency FPGA Communication Solution Demonstrated on Multi-FPGA Neural Network Inference. In: Proceedings of the 15th International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies. ; 2025. doi:10.1145/3728179.3728190
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60306 |

Schoenert K, Sommer S, Buhl HM. Impact of felt obligation and perceived mutual reciprocity on support between mothers and their adult children. Frontiers in Developmental Psychology. 2025;3. doi:10.3389/fdpys.2025.1508469
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60336
Schlegel-Matthies K. Essen in der Vielfalt – Esskultur und Nahrungszubereitung. Haushalt in Bildung und Forschung. 2025:49-63.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59584
Friedlein J, Lüder S, Kalich J, et al. Application of stress-state-dependent ductile damage and failure model to clinch joining for a wide range of tool and material combinations. Journal of Advanced Joining Processes. 2025;11. doi:10.1016/j.jajp.2025.100299
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60344
Reis O. SoTL und Forschung in der Religionspädagogik: Eine exemplarische Analyse des Zusammenhangs von Fach und der Beforschung von Fachlehre. In: Bohnsack C, ed. Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung,. Doing Higher Education. Springer; 2025. doi:10.1007/978-3-658-47908-4_16
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Wehde J. Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60150
Kamcili-Yildiz N, ed. Was hat das mit mir zu tun? Vol 3. De Gruyter; 2025. doi:10.1515/9783111674568
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz M. Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2266
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60351 |

Biehler R, Kawakami T, Lampen E, Weiland T, Zapata-Cardona L. Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens – short summary of a survey. European Mathematical Society Magazine. Published online 2025. doi:10.4171/mag/257
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60357 |

Terfloth L, Lohmer V, Kern F, Schulte C. Transcription in Computing Education Research: A Review and Recommendations. Informatics in Education. Published online 2025. doi:10.15388/infedu.2025.09
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54673
Fuchs C. A New Framework for the Analysis of Media Systems and Media Organisations. Communication and the Public. 2025;10(2):125-142. doi:10.1177/20570473241259195
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60294
Müller I. Erzählen von Europa - Fluchtmigration in den Romanen “Das Kontingent”, “Havarie” und “Gehen, ging, gegangen.” In: Antonopoulou A, Hofmann M, Traka T, eds. Deutsche Griechenland-Diskurse und Griechisch-Deutscher Kulturtransfer. Königshausen & Neumann; 2025:217-234.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60356
Sloane HS. Zwei Perspektiven auf den Übergang in ein Studium: eine imaginäre Diskussion zwischen Wirtschaftspädagogik und Soziologie . bwp@. 2025;(Profil 12):1-16.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60360
Fuchs C. What is Digital Fascism? . St Antony’s International Review. 2025;20(1):26-39.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60364
Wallner M. Dreiecke spiegeln. Herstellen und Untersuchen achsensymmetrischer Figuren. Mathematik differenziert. 2025;(2):32-37.
LibreCat
| Files available
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60117
Noetzel I, Kaufmann N, Neuber N, et al. Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen – Eine qualitative Interviewstudie zur Perspektive von pädagogischem Personal und Kindern Movement, play and sport in all-day primary schools—a qualitative interview study from the perspective of pedagogical staff and children. Forum Kinder- und Jugendsport. 2025;6(1):7-17. doi:10.1007/s43594-025-00147-5
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60370
Hüllweg J, Blachut A. Der Deutschtreff (Universität Paderborn). In: Stadler-Altmann U, Herrmann F, Kihm P, Schulte-Buskase A, eds. Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium. Klinkhardt; 2025:452–461.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60381
Philipper M. Mastering Temporal Challenges – Zeitwohlstand und Zeiterleben iranischer Studierender in Deutschland. In: Geschlecht und Gerechtigkeit. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2025. doi:10.1007/978-3-658-46935-1_11
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60417 |

Osthushenrich J. Kollegiales Feedback in der Hochschullehre. In: Vöing N, ed. Praxishandbuch Hochschullehre II - Bewertung, Digitalisierung und Barrierefreiheit. utb GmbH; 2025. doi:10.36198/9783838563305
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)