Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41718 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59804
Jungemann, L., Wintermann, B., Riebler, H., & Plessl, C. (2025). FINN-HPC: Closing the Gap for Energy-Efficient Neural Network Inference on FPGAs in HPC. Proceedings of the 15th International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies. The International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies 2025 (HEART 2025), Kumamoto, Japan. https://doi.org/10.1145/3728179.3728189
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59816
Pape, G., Wintermann, B., Jungemann, L., Lass, M., Meyer, M., Riebler, H., & Plessl, C. (2025). AuroraFlow, an Easy-to-Use, Low-Latency FPGA Communication Solution Demonstrated on Multi-FPGA Neural Network Inference. Proceedings of the 15th International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies. The International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies 2025 (HEART 2025) , Kumamoto, Japan. https://doi.org/10.1145/3728179.3728190
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60306 |

Schoenert, K., Sommer, S., & Buhl, H. M. (2025). Impact of felt obligation and perceived mutual reciprocity on support between mothers and their adult children. Frontiers in Developmental Psychology, 3. https://doi.org/10.3389/fdpys.2025.1508469
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60336
Schlegel-Matthies, K. (2025). Essen in der Vielfalt – Esskultur und Nahrungszubereitung. Haushalt in Bildung und Forschung, 14(1), 49–63.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59584
Friedlein, J., Lüder, S., Kalich, J., Schmale, H. C., Böhnke, M., Schlichter, M. C., Bobbert, M., Meschut, G., Steinmann, P., & Mergheim, J. (2025). Application of stress-state-dependent ductile damage and failure model to clinch joining for a wide range of tool and material combinations. Journal of Advanced Joining Processes, 11, Article 100299. https://doi.org/10.1016/j.jajp.2025.100299
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60344
Reis, O. (2025). SoTL und Forschung in der Religionspädagogik: Eine exemplarische Analyse des Zusammenhangs von Fach und der Beforschung von Fachlehre. In C. Bohnsack (Ed.), Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung,. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-47908-4_16
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Wehde, J. (2025). Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Frankfurt a.M.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60150
Kamcili-Yildiz, N. (Ed.). (2025). Was hat das mit mir zu tun? (Vol. 3). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783111674568
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60352
Vernholz, M. (2025). Analyse akademischer Selbstkonzepte gewerblich-technischer Lehramtsstudierender unter besonderer Beachtung soziodemographischer Heterogenität und Vergleichsprozessen als Entwicklungseinflüsse. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2266
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60351 |

Biehler, R., Kawakami, T., Lampen, E., Weiland, T., & Zapata-Cardona, L. (2025). Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens – short summary of a survey. European Mathematical Society Magazine. https://doi.org/10.4171/mag/257
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60357 |

Terfloth, L., Lohmer, V., Kern, F., & Schulte, C. (2025). Transcription in Computing Education Research: A Review and Recommendations. Informatics in Education. https://doi.org/10.15388/infedu.2025.09
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54673
Fuchs, C. (2025). A New Framework for the Analysis of Media Systems and Media Organisations. Communication and the Public, 10(2), 125–142. https://doi.org/10.1177/20570473241259195
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60294
Müller, I. (2025). Erzählen von Europa - Fluchtmigration in den Romanen “Das Kontingent”, “Havarie” und “Gehen, ging, gegangen.” In A. Antonopoulou, M. Hofmann, & T. Traka (Eds.), Deutsche Griechenland-Diskurse und Griechisch-Deutscher Kulturtransfer (pp. 217–234). Königshausen & Neumann.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60356
Sloane, H. S. (2025). Zwei Perspektiven auf den Übergang in ein Studium: eine imaginäre Diskussion zwischen Wirtschaftspädagogik und Soziologie . bwp@, Profil 12, 1–16.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60360
Fuchs, C. (2025). What is Digital Fascism? . St. Antony’s International Review, 20(1), 26–39.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60364
Wallner, M. (2025). Dreiecke spiegeln. Herstellen und Untersuchen achsensymmetrischer Figuren. Mathematik Differenziert, 2, 32–37.
LibreCat
| Files available
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60117
Noetzel, I., Kaufmann, N., Neuber, N., von Plettenberg, E., Satzinger, N., Schröder, S., Süßenbach, J., & Kehne, M. (2025). Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen – Eine qualitative Interviewstudie zur Perspektive von pädagogischem Personal und Kindern Movement, play and sport in all-day primary schools—a qualitative interview study from the perspective of pedagogical staff and children. Forum Kinder- und Jugendsport, 6(1), 7–17. https://doi.org/10.1007/s43594-025-00147-5
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60370
Hüllweg, J., & Blachut, A. (2025). Der Deutschtreff (Universität Paderborn). In U. Stadler-Altmann, F. Herrmann, P. Kihm, & A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium. (pp. 452–461). Klinkhardt.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60381
Philipper, M. (2025). Mastering Temporal Challenges – Zeitwohlstand und Zeiterleben iranischer Studierender in Deutschland. In Geschlecht und Gerechtigkeit. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-46935-1_11
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60417 |

Osthushenrich, J. (2025). Kollegiales Feedback in der Hochschullehre. In N. Vöing (Ed.), Praxishandbuch Hochschullehre II - Bewertung, Digitalisierung und Barrierefreiheit. utb GmbH. https://doi.org/10.36198/9783838563305
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)