Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41237 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
Zeller, Jannis, et al. “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 768–71.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
Jordans, Melanie, et al. “Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, 2022, pp. 764–67.
LibreCat
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34174 |

Oleff, Christian. Proaktives Management von Anforderungsänderungen in der Entwicklung komplexer technischer Systeme. LibreCat University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1600.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
Pöhler, Alexander. Automatisierte Dezentrale Produktionssteuerung Für Cyber-Physische Produktionssysteme Mit Digitaler Repräsentation Der Beschäftigten. LibreCat University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1642.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55249 |

Milkov, Nikolay. “Mauro Luiz Engelmann: Reading Wittgenstein’s Tractatus. Cambridge: Cambridge University Press, 2021.” Nordic Wittgenstein Review , vol. 11, 2022, doi:00.0000/nwr.v11i0.3637.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
Markewitz, Friedrich. “Argumentieren Im Widerstand.” Sprache in Politik Und Gesellschaft. Perspektiven Und Zugänge, edited by Heidrun Kämper and Albrecht Plewnia, 2022, pp. 179–95.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 28413 |

Farheen, Henna, et al. “Optimization of Optical Waveguide Antennas for Directive Emission of Light.” Journal of the Optical Society of America B, vol. 39, no. 1, 2022, p. 83, doi:10.1364/josab.438514.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29075
Alhaddad, Samer, et al. “Numerical Analysis of the Coherent Mechanism Producing Negative Polarization at Backscattering from Systems of Absorbing Particles.” Optics Letters, vol. 47, no. 1, 2022, p. 58, doi:10.1364/ol.444953.
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31329
Farheen, Henna, et al. “Broadband Optical Ta2O5 Antennas for Directional Emission of Light.” Optics Express, vol. 30, no. 11, Optica Publishing Group, 2022, p. 19288, doi:10.1364/oe.455815.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30295
Klingsieck, Katrin B., et al. “Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness: Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination?” Die Hochschullehre, vol. 8, no. 5, 2022, pp. 61–76, doi:10.3278/HSL2205W.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55341
van der Valk, Stefanie. “Memes Im Spanischunterricht - Ein Populärkulturelles Phänomen Aus Dem Internet Als Anlass Für Kommunikativ-Ästhetisches Lernen.” Hispanorama, no. 178, 2022, pp. 64–69.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55342
van der Valk, Stefanie. “#Tuiteratura: Mit Literarischen Kürzesttexten Auf Twitter Kreative Schreibanlässe Schaffen.” Der Fremdsprachliche Unterricht Spanisch, no. 74, 2022, pp. 20–26.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55349
Grössl, Johannes, and Ulrich Riegel, editors. Die Bedeutung von Gläubigen Für Die Theologie. Kohlhammer, 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55280
Elsholtz, Ch., et al. “On Polynomials with Roots modulo Almost All Primes.” Acta Arith., vol. 205:3, no. 3, 2022, pp. 251–263, doi:10.4064/aa220407-9-7.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
Wachsmuth, Henning, and Milad Alshomary. “‘Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand’: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations.” Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics, edited by Nicoletta Calzolari et al., International Committee on Computational Linguistics, 2022, pp. 344–354.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34067
Sengupta, Meghdut, et al. “Back to the Roots: Predicting the Source Domain of Metaphors Using Contrastive Learning.” Proceedings of the 2022 Workshop on Figurative Language Processing, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55440
Vandenbussche, Saskia. “Verstand van zaken. Heterolinguïsme in de Nederlandstalige literatuur.” Vooys. Tijdschrift voor letteren, vol. 40, no. 2, 2022, pp. 59–63.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55496
Büter, Mara Samira. “Zeitschriftenschau Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch 73/2021 und 74/2021 .” Zeitschrift für romanische Sprachen und ihre Didaktik , vol. 16, no. 1, 2022, pp. 244–49.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55522
Raissi, Zahra, et al. “General Stabilizer Approach for Constructing Highly Entangled Graph States.” Physical Review A, vol. 106, no. 6, 062424, American Physical Society (APS), 2022, doi:10.1103/physreva.106.062424.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35506
Grimminger-Seidensticker, Elke, and Miriam Seyda. “Enhancing Attitudes and Self-Efficacy toward Inclusive Teaching in Physical Education Pre-Service Teachers: Results of a Quasi-Experimental Study in Physical Education Teacher Education.” Frontiers in Education, 2022, doi:10.3389/feduc.2022.909255.
LibreCat
| DOI