Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40338 Publications


2022 | Book | LibreCat-ID: 57694
Jaitner, David, et al. Review Writing as Part of the Doctoral Qualification Process in Theses-By-Publication. Results of an Interview Study With Ph.D. Students in German Sports Science. Frontiers in Education, 2022, doi:10.3389/feduc.2022.827631.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein, Madeleine, and Christoph Kulgemeyer. Wie Können Erklärvideos Zum Erwerb Physikalischen Konzeptwissens Beitragen? . 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, Informa UK Limited, 2022, pp. 1855–75, doi:10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57766
Flath, Beate, et al. “Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies) – Introduction.” Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), edited by Beate Flath et al., vol. 2, 2022, pp. 7–15.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46660
Böhm, Eva, et al. “Exploring the Customer Journey of Voice Commerce: A Research Agenda.” SMR - Journal of Service Management Research, vol. 6, no. 4, 2022, pp. 216–31.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57832
Jenert, Tobias, and Ronja Büker. “A Short Intervention Fostering First-Year Students’ Self-Efficacy during the COVID-Pandemic.” EARLI SIG1 & 4 Joint Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57825
Büker, Ronja, and Tobias Jenert. “Unternehmer*innen Und Selbstregulation - Ein Widerspruch?” Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 57654
Niederhaus, Constanze. Deutsch Für Den Beruf. Eine Einführung. Erich Schmidt Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57657
Niederhaus, Constanze. “Mit.Sprache.Beruflich.Teil.Haben – Berufliche Bildung Und Arbeit Als Sprachlerngelegenheiten.” Zeitschrift Für Deutsch Im Kontext von Mehrsprachigkeit (ZDKM), vol. 38, no. 1–2, 2022, pp. 47–65.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 32579
Lebock, Sarah. Blogpost “Und, was willst du später damit machen ...?” 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57882
Godau, Marc. “Touch-Screen-Music. Eine Postphänomenologische Perspektive Auf Ästhetische Lern- Und Bildungspraxis Mit Musikapps Auf Smarttechnologien.” MusikmachDinge Im Kontext. Forschungszugänge Zur Soziomaterialität von Musiktechnologie, edited by Michael Ahlers et al., Olms, 2022, pp. 89–122.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57883
Godau, Marc. “Hacking Music Education. Über Das Potenzial Einer Kulturtechnik Des Digitalzeitalters Für Musikpädagogisches Denken Und Handeln.” Üben & Musizieren, vol. 2, 2022, pp. 52–55.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57880
Weidner, Verena, et al. “Adressierungspraktiken in Der Ableton Link-Community. Ein (Cyber-)Ethnographischer Zugang.” MusikmachDinge Im Kontext. Forschungszugänge Zur Soziomaterialität von Musiktechnologie, edited by Michael Ahlers et al., Olms, 2022, pp. 191–210.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57881
Godau, Marc, and Matthias Haenisch. “Herausforderungen Für Eine Popularmusikpädagogik Des 21. Jahrhunderts. Kritische Anfragen an Das Feld Vor Dem Hintergrund Der Musikpädagogischen Diskussion.” (Populäre) Musik/Kultur in Der Jugendarbeit. Dokumentation Der Fachtagung 2021, edited by Landesarbeitsgemeinschaft Populäre Musik / Kultur Berlin e V. (LAG Pop), 2022, pp. 21–65.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57916
Ballweg, Sandra. “Anticipating Expectations. Family Language Policy and Its Orientation to the School System.” International Journal of Multilingualism, vol. 19, no. 2, Informa UK Limited, 2022, pp. 251–68, doi:10.1080/14790718.2022.2033756.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57930
Sefried, Moritz, and Jan Riepe. “The Benefits of Banks’ IT Investments in Times of Trouble: Evidence from Loan Loss Accruals during the COVID-19 Pandemic.” Journal of Business Economics, vol. 93, no. 1–2, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 149–71, doi:10.1007/s11573-022-01100-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57932
Veer, Theresa, et al. “Ventures’ Conscious Knowledge Transfer to Close Partners, and beyond: A Framework of Performance, Complementarity, Knowledge Disclosure, and Knowledge Broadcasting.” Journal of Business Venturing, vol. 37, no. 3, 106191, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.jbusvent.2022.106191.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58046
Weiß-Lucas, Carolin, et al. “Readiness of Patients with Malignant Brain Tumours for Video-Based Online Visits and Medical Assessments: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC531.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58037
Jaecks, Petra, and Kristina Jonas. “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse.” Frontiers in Communication, vol. 7, 2022, doi:10.3389/fcomm.2022.798143.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58029
Lieker, Emma, et al. “Combining Multiple Tasks to Identify Clinically Essential Language Tracts Using FMRI-Informed Tractography: German Medical Science GMS Publishing House.” 73. Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), Joint Meeting Mit Der Griechischen Gesellschaft Für Neurochirurgie, 2022, doi:10.3205/22DGNC076.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed