Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41238 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46545
Piskin DY, Benjaminse A, Dimitrakis P, Gokeler A. Neurocognitive and Neurophysiological Functions Related to ACL Injury: A Framework for Neurocognitive Approaches in Rehabilitation and Return-to-Sports Tests. Sports Health: A Multidisciplinary Approach. 2021;14(4):549-555. doi:10.1177/19417381211029265
LibreCat
| DOI
2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51665
Bommidi K, Ponusamy S. Feasibility Study of a New Static-Mechanical Rounding of Polymer Particles for Selective Laser Sintering (Studienarbeit).; 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
Eickelmann B, Drossel K, Casamassima G, Labusch A. Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt. 2021;19-25.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
Eickelmann B, Barbovschi M, Casamassima G, et al. The Younger Generation’s Views on How Their Education Is Preparing Them for the Digital Age against the Background of COVID-19. DigiGen - working paper series; 2021.
LibreCat
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
Ayllón S, Casamassima G, Drossel K, et al. Digital Diversity across Europe. Policy Brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping Digital Transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen. DigiGen - working paper series; 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30862
Gövert A. Noticing im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. In: Mainzer-Murrenhoff M, Drumm S, Heine L, eds. Sprachtheorien in der Zweit- und Fremdsprachenforschung. Eine Basis für empirisches Arbeiten zwischen Fach- und Sprachlernen. . Schneider Verlag Hohengehren; 2021:101-117.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24971 |

Jenert T, Kremer H-H. Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online. 2021;40:1-24.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52706 |

Jenert T. Anderssein als Ressource: Habitus und Habitusreflexion in der Lehrer*innenbildung. PraxisForschungLehrer*innenbildung. 2021;3(5):82-92. doi:10.11576/PFLB-4801
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46038
Sänger N. Digitale Prozessintegration in der beruflichen Lehrer*innenbildung – Praxisnahe Einblicke in die Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots an der Universität Paderborn. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24937
Sänger N. Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24938
Sänger N, Jenert T. Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24932
Sänger N. Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24936
Sänger N, Jenert T. Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre. In: ; 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52716 |

Jenert T, Bosse E. Lehrentwicklung an Hochschulen als transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis für Hochschullehre Lehren. In: Transfer von Innovation Und Wissen. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2021. doi:10.1007/978-3-658-33667-7_15
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52705
Winkler C, Fust A, Jenert T. From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective. Journal of Small Business Management. 2021;61(4):2071-2096. doi:10.1080/00472778.2021.1883041
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52715
Jenert T. Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven. In: Kordts-Freudinger R, Schaper N, Scholkmann A, Szczyrba B, eds. Handbuch Hochschuldidaktik. UTB; 2021:349-362.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52704 |

Jenert T, Brahm T. The interplay of personal and contextual diversity during the first year at Higher Education: Combining a quantitative and a qualitative approach. Frontline Learning Research. 2021;9(2):50-77. doi:10.14786/flr.v9i2.669
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25642
Jenert T. Curriculumforschung. In: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. transcript Verlag; 2021:57-66. doi:10.1515/9783839455654-007
LibreCat
| DOI
2021 | Book | LibreCat-ID: 52724
Becher A, Grewe C. Stolpersteine Osnabrück. Projektmaterial für Grundschule und Sekundarstufe I. Büro für Friedenskultur der Stadt Osnabrück; 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52927
Gil OF, Turhan A-Y. Answering Regular Path Queries Under Approximate Semantics in Lightweight Description Logics. In: Thirty-Fifth AAAI Conference on Artificial Intelligence, AAAI 2021, Thirty-Third Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence, IAAI 2021, The Eleventh Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence, EAAI 2021, Virtual Event, February 2-9, 2021. AAAI Press; 2021:6340–6348. doi:10.1609/AAAI.V35I7.16787
LibreCat
| DOI