Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39948 Publications
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56118
Leineweber J. Rezension zu: Daniel Drascek, Helmut Groschwitz, Gabriele Wolf (Hg.): Kulturerbe als kulturelle Praxis – Kulturerbe in der Beratungspraxis (Bayrische Schriften zur Volkskunde 12). München 2022. Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde. 2024;(68/69):362-366. doi:10.31244/rwz/2024
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 |
Wagner P, Włodarczak M, Buschmeier H, Türk O, Gilmartin E. Turn-taking dynamics across different phases of explanatory dialogues. In: Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue. ; 2024:6-14.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |
Hoffmann M. Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches en Didactique des Mathématiques. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz N. Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. . Zeitschrift für Pädagogikunterricht. Published online 2024:14-24.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 |
Wickemeyer C, Güldenpenning I, Weigelt M. Action inhibition in a sport-specific paradigm: examining the limits of action control in basketball. Psychological Research. Published online 2024. doi:10.1007/s00426-024-02010-2
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50017
Lin-Januszewski L-W. Émile Durkheim: Father of the Sociology of Education. In: Geier BA, ed. The Palgrave Handbook of Educational Thinkers. Palgrave Macmillan, Cham; 2024. doi:10.1007/978-3-031-25134-4_88
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56135
Schröer F, Reis O, Kruse I, Rohlfing K. Das Forschungsprojekt im Spiegel praxistheoretischer inklusionsbezogener Unterrichtsforschung. In: Inklusion verstehen. Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion. W. Kohlhammer GmbH; 2024:181-185. doi:10.17433/978-3-17-043025-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55194
Burgfeld-Meise B, Dehmel L. YouTube-Fitness als exemplarisches Phänomen einer Kultur der Digitalität. Medienkompetenzanalytische Perspektiven auf eine körperfokussierte Lifeloggingpraxis. In: Hofhues S, de Witt C, Schiefner-Rohs M, Dander V, Grünberger N, eds. Jahrbuch Medienpädagogik 21. Mit Medienpädagogik in die Zukunft. ; 2024:129-158. doi:https://doi.org/10.21240/mpaed/jb21/2024.09.06.X
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
Wehde J, Bloh B, Homt M. Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff T, Schwedler S, Abels S, et al. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2024;6(1):130–155. doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52235
Khedkar M, Bodden E. Toward an Android Static Analysis Approach for Data Protection. In: Proceedings of the IEEE/ACM 11th International Conference on Mobile Software Engineering and Systems (MOBILESoft ’24). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 65–68. ; 2024. doi:10.1145/3647632.3651389
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke M, Fröhlich N, Niemann J, Eickelmann B, Pink S. Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56139
Niemann J. Nutzungsmuster Digitaler Anwendungen Im Fachunterricht – Empirische Analysen Unter Besonderer Berücksichtigung von Fremdsprachenlehrkräften in Deutschland. Springer VS
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56155 |
Spliethöver M, Menon SN, Wachsmuth H. Disentangling Dialect from Social Bias via Multitask Learning to Improve Fairness. In: Ku L-W, Martins A, Srikumar V, eds. Findings of the Association for Computational Linguistics ACL 2024. Association for Computational Linguistics; 2024:9294–9313.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 56154
Naudé W, Gries T, Dimitri N. Artificial Intelligence. Cambridge University Press; 2024. doi:10.1017/9781009483094
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer M, Schmitz A, Biehler R, eds. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
Magdeburg LM. Death Education im Sachunterricht - eine qualitative Untersuchung zu Vorstellungen von Grundschulkindern. In: Flügel A, Gruhn A, Landrock I, et al., eds. Grundschulforschung Meets Kindheitsforschung Reloaded. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:431-437. doi:10.35468/6111-44
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54281
Hamdoun A, Mahnken R. Experimental investigations of uniaxial and biaxial cold stretching within PC‐films and bars using optical measurements. PAMM. Published online 2024. doi:10.1002/pamm.202300114
LibreCat
| DOI