Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39949 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56117
Leineweber, J. (2024). Dorffunk. Kommunikation auf dem Land in Juli Zehs Dorfromanen Unterleuten und Über Menschen. Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, 68/69, 32–44. https://doi.org/10.31244/rwz/2024/09
LibreCat | DOI
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56114
Pinaud, M. (2024). Manifolds of absolutely continuous functions with values in an infinite-dimensional manifold and regularity properties of half-Lie groups.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56116
Glöckner, H., Grong, E., & Schmeding, A. (2024). Boundary values of diffeomorphisms of simple polytopes, and controllability.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56118
Leineweber, J. (2024). Rezension zu: Daniel Drascek, Helmut Groschwitz, Gabriele Wolf (Hg.): Kulturerbe als kulturelle Praxis – Kulturerbe in der Beratungspraxis (Bayrische Schriften zur Volkskunde 12). München 2022. In Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde (Issue 68/69, pp. 362–366). https://doi.org/10.31244/rwz/2024
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 | OA
Wagner, P., Włodarczak, M., Buschmeier, H., Türk, O., & Gilmartin, E. (2024). Turn-taking dynamics across different phases of explanatory dialogues. Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 6–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
Hoffmann, M. (2024). Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches En Didactique Des Mathématiques.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, N. (2024). Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. . Zeitschrift für Pädagogikunterricht, 14–24.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 | OA
Wickemeyer, C., Güldenpenning, I., & Weigelt, M. (2024). Action inhibition in a sport-specific paradigm: examining the limits of action control in basketball. Psychological Research. https://doi.org/10.1007/s00426-024-02010-2
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50017
Lin-Januszewski, L.-W. (2024). Émile Durkheim: Father of the Sociology of Education. In B. A. Geier (Ed.), The Palgrave Handbook of Educational Thinkers. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-25134-4_88
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56135
Schröer, F., Reis, O., Kruse, I., & Rohlfing, K. (2024). Das Forschungsprojekt im Spiegel praxistheoretischer inklusionsbezogener Unterrichtsforschung. In Inklusion verstehen. Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion (pp. 181–185). W. Kohlhammer GmbH. https://doi.org/10.17433/978-3-17-043025-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55194
Burgfeld-Meise, B., & Dehmel, L. (2024). YouTube-Fitness als exemplarisches Phänomen einer Kultur der Digitalität. Medienkompetenzanalytische Perspektiven auf eine körperfokussierte Lifeloggingpraxis. In S. Hofhues, C. de Witt, M. Schiefner-Rohs, V. Dander, & N. Grünberger (Eds.), Jahrbuch Medienpädagogik 21. Mit Medienpädagogik in die Zukunft. (pp. 129–158). https://doi.org/10.21240/mpaed/jb21/2024.09.06.X
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
Wehde, J., Bloh, B., & Homt, M. (2024). Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen. Jahrestagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Osnabrück.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, T., Schwedler, S., Abels, S., Acher, A., Anselmetti, D., Besa, K.-S., Biehl, J., Blumberg, E., Breiter, A., Brückmann, M., Büntemeyer, D., El Tegani, M., Engelhardt, A., Grotjohann, N., Kiel, C., Kleine, M., Koerber, R., Lambrecht, M., Lehmenkühler, A., … Wilde, M. (2024). LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, 6(1), 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52235
Khedkar, M., & Bodden, E. (2024). Toward an Android Static Analysis Approach for Data Protection. Proceedings of the IEEE/ACM 11th International Conference on Mobile Software Engineering and Systems (MOBILESoft ’24). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 65–68. 9th International Conference on Mobile Software Engineering and Systems 2024, Lisbon, Portugal. https://doi.org/10.1145/3647632.3651389
LibreCat | Files available | DOI | arXiv
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke, M., Fröhlich, N., Niemann, J., Eickelmann, B., & Pink, S. (n.d.). Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56139
Niemann, J. (n.d.). Nutzungsmuster digitaler Anwendungen im Fachunterricht – empirische Analysen unter besonderer Berücksichtigung von Fremdsprachenlehrkräften in Deutschland. Springer VS.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56155 | OA
Spliethöver, M., Menon, S. N., & Wachsmuth, H. (2024). Disentangling Dialect from Social Bias via Multitask Learning to Improve Fairness. In L.-W. Ku, A. Martins, & V. Srikumar (Eds.), Findings of the Association for Computational Linguistics ACL 2024 (pp. 9294–9313). Association for Computational Linguistics.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 56154
Naudé, W., Gries, T., & Dimitri, N. (2024). Artificial Intelligence. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781009483094
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, M., Schmitz, A., & Biehler, R. (Eds.). (2024). Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
Magdeburg, L. M. (2024). Death Education im Sachunterricht - eine qualitative Untersuchung zu Vorstellungen von Grundschulkindern. In A. Flügel, A. Gruhn, I. Landrock, J. Lange, B. Müller-Naendrup, J. Wiesemann, P. Büker, & A. Rank (Eds.), Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded (pp. 431–437). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6111-44
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed