8 Publications

Mark all

[8]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35639
Alptekin, M., & Temmen, K. (2020). Measuring Students’ Device Specific Competencies Using an Eye-Tracking Study on Oscilloscopes. In Advances in Intelligent Systems and Computing. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-40274-7_53
LibreCat | DOI
 
[7]
2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Posterbeitrag: Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik. Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.).
LibreCat
 
[6]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training. In The Challenges of the Digital Transformation in Education. International Conference on Interactive Collaborative Learning and Engineering Pedagogy (ICL) 2018, Kos Island, Greece. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-11932-4_54
LibreCat | DOI
 
[5]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34121
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Teaching an Oscilloscope through Progressive Onboarding in an Augmented Reality Based Virtual Laboratory. 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1047–1054. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725038
LibreCat | DOI
 
[4]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37259
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik.
LibreCat
 
[3]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Alptekin, M., & Temmen, K. (2018). Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering. 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 963–968. https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363334
LibreCat | DOI
 
[2]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 91–98.
LibreCat
 
[1]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 129–132.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed

8 Publications

Mark all

[8]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35639
Alptekin, M., & Temmen, K. (2020). Measuring Students’ Device Specific Competencies Using an Eye-Tracking Study on Oscilloscopes. In Advances in Intelligent Systems and Computing. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-40274-7_53
LibreCat | DOI
 
[7]
2019 | Misc | LibreCat-ID: 34124
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Posterbeitrag: Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik. Gudrun Kammasch, Henning Klaf e, Sönke Knutzen (Hrsg.).
LibreCat
 
[6]
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34123
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Gamification in an Augmented Reality Based Virtual Preparation Laboratory Training. In The Challenges of the Digital Transformation in Education. International Conference on Interactive Collaborative Learning and Engineering Pedagogy (ICL) 2018, Kos Island, Greece. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-11932-4_54
LibreCat | DOI
 
[5]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34121
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Teaching an Oscilloscope through Progressive Onboarding in an Augmented Reality Based Virtual Laboratory. 2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1047–1054. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725038
LibreCat | DOI
 
[4]
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37259
Alptekin, M., & Temmen, K. (2019). Didaktisches Konzept und Prototyp eines auf Augmented Reality basierenden virtuellen Vorpraktikums in der Elektrotechnik.
LibreCat
 
[3]
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34130
Alptekin, M., & Temmen, K. (2018). Design concept and prototype for an augmented reality based virtual preparation laboratory training in electrical engineering. 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 963–968. https://doi.org/10.1109/educon.2018.8363334
LibreCat | DOI
 
[2]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34127
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Möglichkeiten und Grenzen von Virtual-und Augmented Reality im Laborpraktikum. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 91–98.
LibreCat
 
[1]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34128
Alptekin, M., & Temmen, K. (2017). Überlegungen zur Bewertung der Wirksamkeit von AR in der Hochschuldidaktischen Lehre. Entwicklung eines Forschungsdesigns für die Evaluation eines Elektrotechnik-Laborsimulators. Digitalisierung in der Techniklehre - ihr Beitrag zum Profil technischer Bildung, 12, 129–132.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed