Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft

M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.

Download
No fulltext has been uploaded.
Journal Article | Published | German
Author
Hagena, Maike; Bruns, JuliaLibreCat ; Gasteiger, Hedwig
Abstract
Teachers expect facilitators to have own teaching experience as a teacher in order to be able to carry out effective teacher professional development programs. As part of the project EmMa(M), it is investigated, to which extent the teaching experience of facilitators influences the development of early childhood teachers' (n = 83) mathematical pedagogical content knowledge (MPCK) and early childhood teachers' enjoyment of mathematics in the context of a teacher professional development program. It turns out that the teaching experience of the facilitators has no influence on the development of early childhood teachers' MPCK, but favors the development of early childhood teachers' enjoyment of mathematics. Controlling for this increased enjoyment an influence of teaching experience on the development of early childhood teachers' MPCK emerges, but in favor of the participating facilitators who have no teaching experience but have a university degree.
Publishing Year
Journal Title
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume
25
Issue
6
Page
1455–1480
ISSN
eISSN
LibreCat-ID

Cite this

Hagena M, Bruns J, Gasteiger H. Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(6):1455–1480. doi:10.1007/s11618-022-01122-y
Hagena, M., Bruns, J., & Gasteiger, H. (2022). Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(6), 1455–1480. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01122-y
@article{Hagena_Bruns_Gasteiger_2022, title={Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft}, volume={25}, DOI={10.1007/s11618-022-01122-y}, number={6}, journal={Zeitschrift für Erziehungswissenschaft}, publisher={Springer Vieweg-springer Fachmedien Wiesbaden Gmbh}, author={Hagena, Maike and Bruns, Julia and Gasteiger, Hedwig}, year={2022}, pages={1455–1480} }
Hagena, Maike, Julia Bruns, and Hedwig Gasteiger. “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25, no. 6 (2022): 1455–1480. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01122-y.
M. Hagena, J. Bruns, and H. Gasteiger, “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 6, pp. 1455–1480, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01122-y.
Hagena, Maike, et al. “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 6, Springer Vieweg-springer Fachmedien Wiesbaden Gmbh, 2022, pp. 1455–1480, doi:10.1007/s11618-022-01122-y.

Export

Marked Publications

Open Data LibreCat

Web of Science

View record in Web of Science®

Search this title in

Google Scholar