Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2242 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37713
Murzakhanov FF, Mamin GV, Orlinskii SB, et al. Electron–Nuclear Coherent Coupling and Nuclear Spin Readout through Optically Polarized VB– Spin States in hBN. Nano Letters. 2022;22(7):2718-2724. doi:10.1021/acs.nanolett.1c04610
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33965 |

Bocchini A, Gerstmann U, Bartley T, Steinrück H-G, Henkel G, Schmidt WG. Electrochemical performance of KTiOAsO_4 (KTA) in potassium-ion batteries from density-functional theory. Phys Rev Materials. 2022;6:105401. doi:10.1103/PhysRevMaterials.6.105401
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31254
Bocchini A, Gerstmann U, Schmidt WG. Oxygen vacancies in KTiOPO_4: Optical absorption from hybrid DFT. Phys Rev B. 2022;105:205118. doi:10.1103/PhysRevB.105.205118
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32068
Ahmed H, Intaravanne Y, Ming Y, et al. Multichannel Superposition of Grafted Perfect Vortex Beams. Advanced Materials. 2022;34(30). doi:10.1002/adma.202203044
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
Große-Heilmann RI, Riese J, Burde J-P, Schubatzky T, Weiler D. Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media. Education Sciences. 2022;12:440. doi:10.3390/educsci12070440
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Riese J, Schröder J, Vogelsang C. Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt. In: Habig S, ed. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:100-103.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel D, Riese J. Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt. Journal of Technical Education. 2022;10(1):25-47. doi:10.48513/JOTED.V10I1.241
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang C, Kulgemeyer C, Riese J. Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience. Educ Sci. 2022;12:479.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky T, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Riese J, Weiler D. Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:788-791.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann RI, Burde J-P, Riese J, Schubatzky T, Weiler D. Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:776-779.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:772-775.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang C, Borowski A, Kulgemeyer C, Riese J. Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik. In: Habig S, ed. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. Vol 42. ; 2022:96-99.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese J, Vogelsang C, Schröder J, et al. Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(4):843-867. doi:10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held P, Engelkemeier M, De S, Barkhofen S, Sperling J, Silberhorn C. Driven Gaussian quantum walks. Physical Review A. 2022;105(4). doi:10.1103/physreva.105.042210
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu B, Huang L, Zentgraf T. Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface. In: Conference on Lasers and Electro-Optics. Technical Digest Series. Optica Publishing Group; 2022. doi:10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner J, Tenberge C, Fechner S. Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In: Carvalho GS, Afonso AS, Anastácio Z, eds. Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021). CIEC, University of Minho; :1241-1249.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner J, Tenberge C, Fechner S. Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In: Habig S, van Vorst H, eds. Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Vol 42. ; 2022:500-503.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
Schlicher S, Prinz N, Bürger J, et al. Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation. Catalysts. 2022;12(6). doi:10.3390/catal12060675
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
Hörnlein M, Kulgemeyer C. Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? . Published online 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing FG. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat
| DOI