Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2242 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37713
F. F. Murzakhanov et al., “Electron–Nuclear Coherent Coupling and Nuclear Spin Readout through Optically Polarized VB Spin States in hBN,” Nano Letters, vol. 22, no. 7, pp. 2718–2724, 2022, doi: 10.1021/acs.nanolett.1c04610.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33965 | OA
A. Bocchini, U. Gerstmann, T. Bartley, H.-G. Steinrück, G. Henkel, and W. G. Schmidt, “Electrochemical performance of KTiOAsO_4 (KTA) in potassium-ion batteries from density-functional theory,” Phys. Rev. Materials, vol. 6, p. 105401, 2022, doi: 10.1103/PhysRevMaterials.6.105401.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31254
A. Bocchini, U. Gerstmann, and W. G. Schmidt, “Oxygen vacancies in KTiOPO_4: Optical absorption from hybrid DFT,” Phys. Rev. B, vol. 105, p. 205118, 2022, doi: 10.1103/PhysRevB.105.205118.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32068
H. Ahmed et al., “Multichannel Superposition of Grafted Perfect Vortex Beams,” Advanced Materials, vol. 34, no. 30, Art. no. 2203044, 2022, doi: 10.1002/adma.202203044.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
R. I. Große-Heilmann, J. Riese, J.-P. Burde, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media,” Education Sciences, vol. 12, p. 440, 2022, doi: 10.3390/educsci12070440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022, vol. 42, pp. 100–103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
D. Ermel and J. Riese, “Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt,” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, pp. 25–47, 2022, doi: 10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Educ. Sci., vol. 12, p. 479, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, J. Riese, and D. Weiler, “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 788–791.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
R. I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 776–779.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
D. Weiler, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and T. Schubatzky, “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 772–775.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, vol. 42, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
P. Held, M. Engelkemeier, S. De, S. Barkhofen, J. Sperling, and C. Silberhorn, “Driven Gaussian quantum walks,” Physical Review A, vol. 105, no. 4, Art. no. 042210, 2022, doi: 10.1103/physreva.105.042210.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
B. Liu, L. Huang, and T. Zentgraf, “Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface,” presented at the CLEO: QELS_Fundamental Science 2022, San Jose, USA, 2022, doi: 10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education,” in Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), pp. 1241–1249.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 500–503.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40987
S. Schlicher et al., “Quality or Quantity? How Structural Parameters Affect Catalytic Activity of Iron Oxides for CO Oxidation,” Catalysts, vol. 12, no. 6, Art. no. 675, 2022, doi: 10.3390/catal12060675.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? .” 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
C. Kulgemeyer, M. Hörnlein, and F. G. Sterzing, “Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding,” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, pp. 1855–1875, 2022, doi: 10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(department=15)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed