Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9971 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 | OA
Wohnhas V, Neumann P, Lütje-Klose B. Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2025;6(2). doi:10.21248/qfi.167
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig B. Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In: Schweer MKW, ed. Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge . 4th ed. Springer VS; 2025:481-500.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat A. „The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli. In: Fahrholz M, Melanie Unseld, eds. her:voice. Komponistinnenfestival 2024. Hollitzer; 2025:103-109.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke S, Berndt A, Müller M. ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research. Transactions of the International Society for Music Information Retrieval. 2025;8(1):39-54. doi:10.5334/tismir.252
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe T, Aydin H ~B., Mauro D ~A., Ludovico L ~A., Berndt A. Detmold interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a web application for experiental learning in musical acoustics. In: {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}. ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro D ~A., Berndt A. Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores. In: {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}. ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau I, Seifert A. Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:339-365.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau I, Patrzek J, Schreiber C. Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an Allgemeinbildenden Und Beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch Mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:89-118.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau I, Jenert T. Didaktische Überlegungen in der Psychologie. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:1-17.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau I, Christine S. Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen. In: Scharlau I, Bender E, Patrzek J, Schreiber C, eds. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien. Springer Nature; 2025:271-300.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59751
Berndt A. Deconstruction – Recombination – Order: Ein kurzer Werkstattbericht. In: {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}. ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters TM, Scharlau I. Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications? Frontiers in Psychology. 16. doi:10.3389/fpsyg.2025.1574809
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59783
Mauro D ~A., Ludovico L ~A., Aydin H ~H., Berndt A, Grothe T. Detmold musical Instrument Timbre Explorer (DmITE): Interactive visualization of musical instruments radiation pattern using IEEE 1599. In: {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}. ACM; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59782
Kallionpää M, Berndt A, Mauro D ~A., Dziwis D. Non/Repeat: Three Case Studies of Non-linear Live-Music Practices. In: {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}. ACM; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
Reis O, Walter M, Frieler J. Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen.; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel K, Niemann J, Eickelmann B, Niggemeier JB. Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen. SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen. 2025;4:100-104.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59839
Scharlau I, Rohlfing KJ. Agency in metaphors of explaining: An analysis of scientific texts. Published online 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59846
Mildorf J. The Voice of the Bard: Milton’s Paradise Lost on Radio. Studium Ricerca, Letteratura. 2025;121(1):134-160.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53445
Hälterlein J. Governing Autonomies: Imagining Responsible Artificial Intelligence in the “Future Combat Air System” European Armament Project. In: Bächle TC, Bareis J, eds. The Realities of Autonomous Weapons. Bristol University Press; 2025:187-204.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt R. Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics. In: Kornbach A, Lammer C, Magdeburg L, eds. Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften. Vol 3. 1st ed. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften . Verlag Herder GmbH; 2025:339-363.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

(department=36)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed