Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9971 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |

Wohnhas, V., Neumann, P., & Lütje-Klose, B. (2025). Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen. QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 6(2). https://doi.org/10.21248/qfi.167
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, B. (2025). Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion. In M. K. W. Schweer (Ed.), Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge (4th ed., pp. 481–500). Springer VS.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, A. (2025). „The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli. In M. Fahrholz & Melanie Unseld (Eds.), her:voice. Komponistinnenfestival 2024 (pp. 103–109). Hollitzer.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke, S., Berndt, A., & Müller, M. (2025). ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research. Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, 8(1), 39–54. https://doi.org/10.5334/tismir.252
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., Aydin, H. ~B., Mauro, D. ~A., Ludovico, L. ~A., & Berndt, A. (2025). Detmold interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a web application for experiental learning in musical acoustics. {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., & Berndt, A. (2025). Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores. {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau, I., & Seifert, A. (2025). Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 339–365). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau, I., Patrzek, J., & Schreiber, C. (2025). Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 89–118). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau, I., & Jenert, T. (2025). Didaktische Überlegungen in der Psychologie. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 1–17). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau, I., & Christine, S. (2025). Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 271–300). Springer Nature.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59751
Berndt, A. (2025). Deconstruction – Recombination – Order: Ein kurzer Werkstattbericht. {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters, T. M., & Scharlau, I. (n.d.). Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications? Frontiers in Psychology, 16. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2025.1574809
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59783
Mauro, D. ~A., Ludovico, L. ~A., Aydin, H. ~H., Berndt, A., & Grothe, T. (2025). Detmold musical Instrument Timbre Explorer (DmITE): Interactive visualization of musical instruments radiation pattern using IEEE 1599. {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59782
Kallionpää, M., Berndt, A., Mauro, D. ~A., & Dziwis, D. (2025). Non/Repeat: Three Case Studies of Non-linear Live-Music Practices. {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}.
LibreCat
2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
Reis, O., Walter, M., & Frieler, J. (2025). Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel, K., Niemann, J., Eickelmann, B., & Niggemeier, J. B. (2025). Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen. SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen, 4, 100–104.
LibreCat
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59839
Scharlau, I., & Rohlfing, K. J. (2025). Agency in metaphors of explaining: An analysis of scientific texts. Center for Open Science.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59846
Mildorf, J. (2025). The Voice of the Bard: Milton’s Paradise Lost on Radio. Studium Ricerca, Letteratura, 121(1), 134–160.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53445
Hälterlein, J. (2025). Governing Autonomies: Imagining Responsible Artificial Intelligence in the “Future Combat Air System” European Armament Project. In T. C. Bächle & J. Bareis (Eds.), The Realities of Autonomous Weapons (pp. 187–204). Bristol University Press.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt, R. (2025). Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics. In A. Kornbach, C. Lammer, & L. Magdeburg (Eds.), Transdisziplinäre Räume in den Kulturwissenschaften (1st ed., Vol. 3, pp. 339–363). Verlag Herder GmbH.
LibreCat
| Files available