Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9971 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59708 |

Wohnhas, Verena, et al. “Zeit für Arbeitszufriedenheit? Eine quantitativ-empirische Studie zur Bedeutung fester Kooperationszeiten für die Arbeitszufriedenheit von Lehrkräften in inklusiven Schulen.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 6, no. 2, University Library J. C. Senckenberg, 2025, doi:10.21248/qfi.167.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, Bardo. “Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion.” Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge , edited by Martin K. W. Schweer, 4th ed., Springer VS, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, Antje. “„The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli.” her:voice. Komponistinnenfestival 2024, edited by Merle Fahrholz and Melanie Unseld, Hollitzer, 2025, pp. 103–09.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke, Stefan, et al. “ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research.” Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, vol. 8, no. 1, Ubiquity Press, Ltd., 2025, pp. 39–54, doi:10.5334/tismir.252.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., et al. “Detmold Interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a Web Application for Experiental Learning in Musical Acoustics.” {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., and A. Berndt. “Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores.” {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau, Ingrid, and Andreas Seifert. “Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 339–65.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau, Ingrid, et al. “Psychologiedidaktik Durch Analyse von Kommunikation.” Psychologiedidaktik an Allgemeinbildenden Und Beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch Mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 89–118.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “Didaktische Überlegungen in der Psychologie.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 1–17.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau, Ingrid, and Schreiber Christine. “Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 271–300.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59751
Berndt, A. “Deconstruction – Recombination – Order: Ein Kurzer Werkstattbericht.” {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Interacting with Fallible AI: Is Distrust Helpful When Receiving AI Misclassifications?” Frontiers in Psychology, vol. 16, doi:10.3389/fpsyg.2025.1574809.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59783
Mauro, D. ~A., et al. “Detmold Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE): Interactive Visualization of Musical Instruments Radiation Pattern Using IEEE 1599.” {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}, ACM, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59782
Kallionpää, M., et al. “Non/Repeat: Three Case Studies of Non-Linear Live-Music Practices.” {AM.ICAD: Audio Mostly & ICAD Joint Conf.}, ACM, 2025.
LibreCat
2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
Reis, Oliver, et al. Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen. 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59803
Drossel, Kerstin, et al. “Digitale Kompetenzen von Schüler:innen und Rahmenbedingungen des Kompetenzerwerbs in Nordrhein-Westfalen.” SchulVerwaltung Nordrhein-Westfalen, vol. 4, Carl Link Verlag, 2025, pp. 100–04.
LibreCat
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59839
Scharlau, Ingrid, and Katharina J. Rohlfing. Agency in Metaphors of Explaining: An Analysis of Scientific Texts. Center for Open Science, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59846
Mildorf, Jarmila. “The Voice of the Bard: Milton’s Paradise Lost on Radio.” Studium Ricerca, Letteratura, vol. 121, no. 1, 2025, pp. 134–60.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53445
Hälterlein, Jens. “Governing Autonomies: Imagining Responsible Artificial Intelligence in the ‘Future Combat Air System’ European Armament Project.” The Realities of Autonomous Weapons, edited by Thomas Christian Bächle and Jascha Bareis, Bristol University Press, 2025, pp. 187–204.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt, Rebecca. “Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics.” Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften, edited by Alina Kornbach et al., 1st ed., vol. 3, Verlag Herder GmbH, 2025, pp. 339–63.
LibreCat
| Files available