Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 |

Aumann L, Puca RM, Gasteiger H. Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens. Early Childhood Education Journal. Published online 2025. doi:10.1007/s10643-025-01859-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 58974
Aumann L. Feedback Frühpädagogischer Fachkräfte in Situationen Mit Mathematischem Lernpotenzial. Universität Osnabrück; 2025. doi:doi.org/10.48693/647
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann L, Gasteiger H, Puca RM. Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system. Acta Psychologica. 2024;244. doi:10.1016/j.actpsy.2024.104175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 58488 |

Aumann L, Graf-König N, Puca RM, Gasteiger H. Feedbackverhalten frühpädagogischer Fachkräfte in mathematischen Spielsituationen – Ergebnisse einer clusteranalytischen Typisierung Feedback behaviour of early childhood teachers in mathematical play situations - results of a cluster analysis. Zeitschrift für Grundschulforschung. 2023;16(2):321-338. doi:10.1007/s42278-023-00170-5
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 |

Aumann L, Gasteiger H, Tabeling L, Puca RM. Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers. Journal für Mathematik-Didaktik. 2022;43(2):435-462. doi:10.1007/s13138-021-00196-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 |

Tabeling L, Gasteiger H, Aumann L, Puca RM. Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen. Frühe Bildung. 2022;11(1):20-28. doi:10.1026/2191-9186/a000558
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)