Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 | OA
L. Aumann, R. M. Puca, and H. Gasteiger, “Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens,” Early Childhood Education Journal, 2025, doi: 10.1007/s10643-025-01859-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 58974
L. Aumann, Feedback frühpädagogischer Fachkräfte in Situationen mit mathematischem Lernpotenzial. Universität Osnabrück, 2025.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 | OA
L. Aumann, H. Gasteiger, and R. M. Puca, “Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system,” Acta Psychologica, vol. 244, Art. no. 104175, 2024, doi: 10.1016/j.actpsy.2024.104175.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 58488 | OA
L. Aumann, N. Graf-König, R. M. Puca, and H. Gasteiger, “Feedbackverhalten frühpädagogischer Fachkräfte in mathematischen Spielsituationen – Ergebnisse einer clusteranalytischen Typisierung Feedback behaviour of early childhood teachers in mathematical play situations - results of a cluster analysis,” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 16, no. 2, pp. 321–338, 2023, doi: 10.1007/s42278-023-00170-5.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 | OA
L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, and R. M. Puca, “Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 43, no. 2, pp. 435–462, 2022, doi: 10.1007/s13138-021-00196-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 | OA
L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, and R. M. Puca, “Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen,” Frühe Bildung, vol. 11, no. 1, pp. 20–28, 2022, doi: 10.1026/2191-9186/a000558.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=105748)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed