Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
162 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler R, Lankeit E, Neuhaus S. Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results. In: Durant-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics . University of Agder and INDRUM; 2018:467-476.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56692
Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, Scherer P, Selter C, eds. Mathematikfortbildungen Professionalisieren. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018. doi:10.1007/978-3-658-19028-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56706
Frischemeier D, Biehler R. Preservice teachers´ comparing groups with TinkerPlots - An exploratory video study. Statistics Education Research Journal. 2018;17(1):35-60. doi:10.52041/serj.v17i1.175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Fleischmann Y, Biehler R. Students’ problems in the identification of subspaces in Linear Algebra. In: Durant-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. University of Agder and INDRUM; 2018:224-233.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56713
Kolter J, Blum W, Bender P, et al. Zum Erwerb, zur Messung und zur Förderung studentischen (Fach-)Wissens in der Vorlesung „Arithmetik für die Grundschule“ – Ergebnisse aus dem KLIMAGS-Projekt. In: Möller R, Vogel R, eds. Innovative Konzepte Für Die Grundschullehrerausbildung Im Fach Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:95-121. doi:10.1007/978-3-658-10265-4_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56709
Haase J, Hochmuth R, Bender P, et al. Tutorenschulung als Basis für ein kompetenzorientiertes Feedback in fachmathematischen Anfängervorlesungen. In: Möller R, Vogel R, eds. Innovative Konzepte Für Die Grundschullehrerausbildung Im Fach Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:235-253. doi:10.1007/978-3-658-10265-4_10
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving. In: Durant-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. University of Agder and INDRUM; 2018:527-536.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56711
Heinemann B, Opel S, Budde L, et al. Drafting a Data Science Curriculum for Secondary Schools. In: Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, November 22–25, 2018, Koli, Finland. ACM; 2018. doi:10.1145/3279720.3279737
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers. In: Kovács P, ed. Proceedings of Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of ProCivicStat. University of Szeged; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56710
Heinemann B, Budde L, Schulte C, et al. Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: What Should Be Discussed From a Perspective of Computer Science Education? Archives of Data Science, Series A. 2018;5(1):1–18.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56712
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben für die Analysis I-Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2018:441-444.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56695
Fleischmann Y, Biehler R. Analyse der Erkundung von Untervektorräumen bei der Bearbeitung von Präsenzaufgaben durch Studierende in der linearen Algebra. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, Band II. WTM-Verlag; 2018:537-540.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56783
Kuzle A, Biehler R, Dutkowski W, Elschenbroich H-J, Heintz G, Hollendung K. Geometrie dynamisch interpretieren und kompetenzorientiert unterrichten – Konzept und Evaluation der viertägigen Fortbildungsreihe Geometrie kompakt. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, Scherer P, Selter C, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:117-141. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_7
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56784
Lünne S, Biehler R. Ffunt@OWL – Ein Zertifikatskurs für fachfremd Mathematik unterrichtende Lehrpersonen. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, Scherer P, Selter C, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:339-360. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_18
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56788
Nieszporek R, Biehler R, Griese B. Kompetenzzuwächse von Lehrkräften in einer Fortbildung zum Thema Stochastik und dem Einsatz digitaler Medien, gemessen mit Hilfe von retrospektiver Kompetenzselbsteinschätzung (ReKoS). In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III. WTM-Verlag; 2018:1311-1314.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56794
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Zivilstatistisches Wissen in der Lehramtsausbildung fördern: Design und Durchführung eines univer-sitären Seminars für Lehramtsstudierende der Mathematik. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III. WTM-Verlag; 2018:1423-1426.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56795
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Enhancing civic statistical knowledge of secondary preservice teachers for mathematics. In: Sorto MA, White A, Guyot L, eds. Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-Tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan. International Statistical Institute; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56796
Wassner C, Podworny S, Biehler R. Reale Datenkompetenz im Unterricht fördern. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band IV. WTM-Verlag; 2018:1923-1926.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities. In: Dooley T, Gueudet G, eds. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017). DCU Institute of Education & ERME; 2017:2177-2184.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56356
Biehler R, Friedrich H. Professionelles Wissen von Lehrkräften zum Thema bedingte Wahrscheinlichkeiten und stochastische Unabhängigkeit. In: Kortenkamp U, Kuzle A, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2017. WTM-Verlag; 2017:91-94.
LibreCat
| Download (ext.)