Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
162 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler, Rolf, et al. “Different Goals for Pre-University Mathematical Bridging Courses–Comparative Evaluations, Instruments and Selected Results.” PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , edited by V. Durant-Guerrier et al., University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 467–76.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56692
Biehler, Rolf, et al., editors. Mathematikfortbildungen Professionalisieren. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, doi:10.1007/978-3-658-19028-6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56706
Frischemeier, Daniel, and Rolf Biehler. “Preservice Teachers´ Comparing Groups with TinkerPlots - An Exploratory Video Study.” Statistics Education Research Journal, vol. 17, no. 1, International Association for Statistical Education, 2018, pp. 35–60, doi:10.52041/serj.v17i1.175.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Fleischmann, Yael, and Rolf Biehler. “Students’ Problems in the Identification of Subspaces in Linear Algebra.” PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by V. Durant-Guerrier et al., University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 224–33.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56713
Kolter, Jana, et al. “Zum Erwerb, Zur Messung Und Zur Förderung Studentischen (Fach-)Wissens in Der Vorlesung „Arithmetik Für Die Grundschule“ – Ergebnisse Aus Dem KLIMAGS-Projekt.” Innovative Konzepte Für Die Grundschullehrerausbildung Im Fach Mathematik, edited by R. Möller and R. Vogel, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 95–121, doi:10.1007/978-3-658-10265-4_4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56709
Haase, Jürgen, et al. “Tutorenschulung Als Basis Für Ein Kompetenzorientiertes Feedback in Fachmathematischen Anfängervorlesungen.” Innovative Konzepte Für Die Grundschullehrerausbildung Im Fach Mathematik, edited by R. Möller and R. Vogel, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 235–53, doi:10.1007/978-3-658-10265-4_10.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
Kuklinski, Christiane, et al. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics–The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by V. Durant-Guerrier et al., University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 527–36.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56711
Heinemann, Birte, et al. “Drafting a Data Science Curriculum for Secondary Schools.” Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, November 22–25, 2018, Koli, Finland, ACM, 2018, doi:10.1145/3279720.3279737.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier, Daniel, et al. “Activities for Promoting Civic Statistical Knowledge of Preservice Teachers.” Proceedings of Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of ProCivicStat, edited by P. Kovács, University of Szeged, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56710
Heinemann, Birte, et al. “Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: What Should Be Discussed From a Perspective of Computer Science Education?” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, no. 1, 2018, pp. 1–18.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56712
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Schnittstellenaufgaben Für Die Analysis I-Konzept, Beispiele Und Evaluationsergebnisse.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2017, edited by U. Kortenkamp and A. Kuzle, WTM-Verlag, 2018, pp. 441–44.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56695
Fleischmann, Yael, and Rolf Biehler. “Analyse Der Erkundung von Untervektorräumen Bei Der Bearbeitung von Präsenzaufgaben Durch Studierende in Der Linearen Algebra.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2018, Band II, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, WTM-Verlag, 2018, pp. 537–40.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56783
Kuzle, Ana, et al. “Geometrie dynamisch interpretieren und kompetenzorientiert unterrichten – Konzept und Evaluation der viertägigen Fortbildungsreihe Geometrie kompakt.” Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, edited by R. Biehler et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 117–41, doi:10.1007/978-3-658-19028-6_7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56784
Lünne, Steffen, and Rolf Biehler. “Ffunt@OWL – Ein Zertifikatskurs für fachfremd Mathematik unterrichtende Lehrpersonen.” Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, edited by R. Biehler et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 339–60, doi:10.1007/978-3-658-19028-6_18.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56788
Nieszporek, Ralf, et al. “Kompetenzzuwächse von Lehrkräften in einer Fortbildung zum Thema Stochastik und dem Einsatz digitaler Medien, gemessen mit Hilfe von retrospektiver Kompetenzselbsteinschätzung (ReKoS).” Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, WTM-Verlag, 2018, pp. 1311–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56794
Podworny, Susanne, et al. “Zivilstatistisches Wissen in der Lehramtsausbildung fördern: Design und Durchführung eines univer-sitären Seminars für Lehramtsstudierende der Mathematik.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, WTM-Verlag, 2018, pp. 1423–26.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56795
Podworny, Susanne, et al. “Enhancing Civic Statistical Knowledge of Secondary Preservice Teachers for Mathematics.” Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-Tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan, edited by M.A. Sorto et al., International Statistical Institute, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56796
Wassner, C., et al. “Reale Datenkompetenz im Unterricht fördern.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band IV, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, WTM-Verlag, 2018, pp. 1923–26.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, et al. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, DCU Institute of Education & ERME, 2017, pp. 2177–84.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56356
Biehler, Rolf, and Hauke Friedrich. “Professionelles Wissen von Lehrkräften Zum Thema Bedingte Wahrscheinlichkeiten Und Stochastische Unabhängigkeit.” Beiträge Zum Mathematikunterricht 2017, edited by U. Kortenkamp and A. Kuzle, WTM-Verlag, 2017, pp. 91–94.
LibreCat
| Download (ext.)