Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

105 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Determinanten Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf in Der Emotionalen Und Sozialen Entwicklung. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26637
Hellmich, Frank, et al., editors. Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. Kohlhammer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 26708
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Primary School Students’ Attitudes and Their Perceived Teacher Behavior towards Peers with Special Educational Needs.” Empirische Sonderpädagogik, vol. 10, no. 2, 2018, pp. 151–66, doi:10.25656/01:16003.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37750
Löper, Marwin Felix, et al. Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Vortrag Auf Der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.” Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37754
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Soziale Referenzierung Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 6. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Basel, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37732
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Soziale Referenzierung Im Elternhaus Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Lernschwierigkeiten. Vortrag Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37736
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Children’s Perceived Parental Behavior and Their Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.” University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37734
Hoya, Fabian Karl, et al. Lernumgebungen Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Grundschule Kooperativ Gestalten – Ein Projekt Zur Förderung Des Kooperativen Lernens von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften. Posterpräsentation Auf Der 27. Jahrestagung „Diversität Und Soziale Ungleichheit – Herausforderungen an Die Integrationsleistung Der Grundschule“ Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“ (Sektion Schulpädagogik) Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37747
Löper, Marwin Felix, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37749
Löper, Marwin Felix, et al. "The Effectiveness of a Collaborative Learning Environment to Foster Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education". Posterpräsentation Auf Der Conference “Teacher Efficacy and Inclusive Education.” Bergische Universität Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37737
Hellmich, Frank, et al. Pre-Service Teachers’ Training for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. EARLI SIG 15 `Special Educational Needs´. “Inclusive Education´: An Integrated Research Framework on Disability, Diversity and Heterogeneity in Education.” University of Potsdam, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37728
Löper, Marwin Felix, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Für Den Inklusiven Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 83. Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Leuphana Universität Lüneburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, Marwin Felix, et al. Pre-Service Teachers’ Cooperative Learning Processes and Their Qualifications for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. 6th International Conference on Inclusion. University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, Gamze, et al. KinU. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Does the Parental Role Model Behavior Play an Important Role for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities? Paper Presentation. 6th International Conference on Inclusion. University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018. Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, Frank, et al. “Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule.” Inklusiver Unterricht in der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, Kohlhammer, 2017, pp. 98–121.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung.” Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, edited by Désirée Laubenstein and David Scheer , Klinkhardt, 2017, pp. 135–42.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37769
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Determinants of Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent Roles of Policy and the Role of Educational Research“. University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.” University of Groningen, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=26693)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed