Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

109 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52328 | OA
Kleine, S. M., Sohlau, S., Seifert, A., & Buhl, H. M. (2024). Förderung der Selbstreflexion und Weiterentwicklungsorientierung durch reflexionsorientierte Workshops im Lehramtsstudium. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, 7(1). https://doi.org/10.11576/HLZ-6392
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
Buhl, H. M., Fisher, J. B., & Rohlfing, K. (2024). Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 46.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 | OA
Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations. 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Valletta, Malta.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 | OA
Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations. Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, M., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2024). How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000301
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, J., Raneck-Kuhlmann, A., Eickelmann, B., Drossel, K., & Buhl, H. M. (2024). Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 19–35). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., Niemann, J., Buhl, H. M., Eickelmann, B., & Drossel, K. (2024). Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 37–52). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 | OA
Alpsancar, S., Buhl, H. M., Matzner, T., & Scharlau, I. (2024). Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, L., Gruchel, N., Buhl, H. M., & Kamin, A.-M. (2023). Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 20, 293–319. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2023). A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process. Journal of Adolescence, 1(14). https://doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47448
Terfloth, L., Schaffer, M., Buhl, H. M., & Schulte, C. (2023). Adding Why to What? Analyses of an Everyday Explanation. 1st World Conference on eXplainable Artificial Intelligence (xAI 2023), Lisboa. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44070-0_13
LibreCat | DOI
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl, H. M., Eickelmann, B., Niemann, J., Raneck-Kuhlmann, A., & Drossel, K. (2023). Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50270 | OA
Niemann, J., Drossel, K., Eickelmann, B., Raneck-Kuhlmann, A., & Buhl, H. M. (2023). Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 6(2), 113–128. https://doi.org/10.11576/HLZ-6218
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter, L., Gruchel, N., Buhl, H. M., & Kamin, A.-M. (2023). Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 293–319. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2022). Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction. Computers & Education, 182, Article 104481. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104481
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
Bonanati, S., Kurock, R., Gruchel, N., & Buhl, H. M. (2022). Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema “digitale Medien”. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung. MedienPädagogik, 46, 72–92. https://doi.org/10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, R., Gruchel, N., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2022). Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review. Adolescent Research Review. https://doi.org/10.1007/s40894-022-00189-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=27152)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed