Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

109 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52328 | OA
Kleine, Sabrina M., et al. “Förderung der Selbstreflexion und Weiterentwicklungsorientierung durch reflexionsorientierte Workshops im Lehramtsstudium.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 7, no. 1, 2024, doi:10.11576/HLZ-6392.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
Kurock, Ricarda, et al. “A Mixed‐methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information‐related Internet Use as a Co‐construction Process.” Journal of Adolescence, vol. 96, no. 3, Wiley, 2024, pp. 566–79, doi:http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, Nicole, et al. “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation.” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, Anna-Maria, et al. “Elterliche Unterstützung Beim Lernen Mit Digitalen Medien .” Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann et al., Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
Buhl, Heike M., et al. “Changes in Partner Models – Effects of Adaptivity in the Course of Explanations.” Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol. 46, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 | OA
Schaffer, Michael Erol, et al. Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations. 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 | OA
Schaffer, Michael Erol, et al. “Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations.” Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, Mara, et al. “How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development.” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, vol. 56, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2024, pp. 197–208, doi:10.1026/0049-8637/a000301.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, Jan, et al. “Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH, 2024, pp. 19–35, doi:10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., et al. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig et al., Waxmann Verlag GmbH, 2024, pp. 37–52, doi:10.31244/9783830998372.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 | OA
Alpsancar, Suzana, et al. “Explanation Needs and Ethical Demands: Unpacking the Instrumental Value of XAI.” AI and Ethics, Springer, 2024, doi:https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, Lea, et al. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 20, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 293–319, doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock, Ricarda, et al. “A Mixed-Methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information-Related Internet Use as a Co-Construction Process.” Journal of Adolescence, vol. 1, no. 14, 2023, doi:https://doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47448
Terfloth, Lutz, et al. Adding Why to What? Analyses of an Everyday Explanation. Springer, Cham, 2023, doi:10.1007/978-3-031-44070-0_13.
LibreCat | DOI
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl, Heike M., et al. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht. 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50270 | OA
Niemann, Jan, et al. “Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 6, no. 2, 2023, pp. 113–28, doi:10.11576/HLZ-6218.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter, Lea, et al. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 293–319, doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, Nicole, et al. “Parental Involvement and Children’s Internet Uses - Relationship with Parental Role Construction, Self-Efficacy, Internet Skills, and Parental Instruction.” Computers & Education, vol. 182, 104481, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
Bonanati, Sabrina, et al. “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung.” MedienPädagogik, vol. 46, 2022, pp. 72–92, doi:10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, Ricarda, et al. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=27152)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed