Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
109 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |

S. Bonanati, N. Gruchel, R. Kurock, and H. M. Buhl, “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen,” Die Deutsche Schule, vol. 113, no. 3, pp. 282–301, 2021, doi: 10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49270
S. Tagliabue et al., “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance,” Frontiers in Psychology, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49273
C. Hoellger, S. Sommer, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being,” Journal of Family Issues, vol. 44, no. 3, pp. 610–632, 2021, doi: 10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 |

K. J. Rohlfing et al., “Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 13, no. 3, pp. 717–728, 2021, doi: 10.1109/tcds.2020.3044366.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31672
J. Patrzek, H. M. Buhl, and I. Scharlau, “Unterrichtsfach Psychologie an der Universität Paderborn,” Psychologieunterricht, pp. 21–26, 2021.
LibreCat
2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
S. Bonanati, H. M. Buhl, and B. Eickelmann, Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification. Hogrefe, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book | LibreCat-ID: 32464
H. M. Buhl, S. Bonanati, and B. Eickelmann, Schule in der digitalen Welt. Göttingen: Hogrefe, 2021.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
L. Budde, C. Schulte, H. M. Buhl, and A. Muehling, “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows),” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32555
I. van Ackeren, H. M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, and G. Wolfswinkler, “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32559 |

C. Hoellger, S. Sommer, I. Albert, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity in Adulthood,” Journal of Family Issues, vol. 42, no. 6, pp. 1234–1257, 2020, doi: 10.1177/0192513x20943914.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49291
C. Hoellger, S. Sommer, I. Albert, and H. M. Buhl, “Intergenerational Value Similarity in Adulthood,” Journal of Family Issues, vol. 42, no. 6, pp. 1234–1257, 2020, doi: 10.1177/0192513x20943914.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
H. M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, and K. B. Klingsieck, “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, M. Krämer, Ed. Aachen: Shaker, 2020, pp. 83–91.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49278
H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2020, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, and H. M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Wiesbaden: Springer, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
I. van Ackeren, H. M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, and G. Wolfswinkler, “Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen,” in Bildung, Schule und Digitalisierung, K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, and D. Schmeinck, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2019, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation,” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, pp. 717–728, 2019, doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, pp. 24–40, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 12, no. 1, pp. 19–36, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
S. Kohlmeyer, H. M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, and C. Bohndick, “Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität,” Empirische Pädagogik, vol. 33, no. 3, pp. 344–361, 2019.
LibreCat