Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

397 Publications


2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
I. Seland et al., Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12). 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
G. Casamassima et al., Beyond participation: Video workshops across Europe to engage in research with children and young people and teacher candidates as collaborators investigating ICT in education (DigiGen- working paper series No.10). 2022.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
B. Eickelmann and K. Maaz, “Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt,” in Schule weiter denken, K. Maaz and M. Becker-Mrotzek, Eds. Berlin: Duden-Verlag, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
J. Gerick and B. Eickelmann, “Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde,” in Handbuch Lernen mit digitalen Medien, G. Brägger and H.-G. Rolff, Eds. Weinheim: Beltz, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
B. Eickelmann, “Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt,” SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, vol. 32, no. 4, pp. 106–108, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
B. Eickelmann, “Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach,” PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070
J. Gerick, B. Eickelmann, B. Feldmann, and A. Rothärmel, “GuTe DigiSchulen NRW. Zielsetzung und Konzeption des qualitativen Vertiefungsprojekts zur Studie ICILS 2018 NRW zu erfolgreichen digitalisierungsbezogenen Schulentwicklungsprozessen,” SchulVerwaltung NRW, vol. 32, no. 6, pp. 176–179, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
B. Eickelmann and K. Drossel, “Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen,” SchulVerwaltung BW, vol. 6, pp. 174–188, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
M. Vennemann, B. Eickelmann, A. Labusch, and K. Drossel, ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study. Münster: Waxmann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
B. Eickelmann, K. Drossel, and M. Heldt, “ICT in teacher education and ICT-related teacher professional development in Germany,” in Quality in Teacher Education and Professional Development, J. Chi-Kin Lee and T. Ehmke, Eds. Abington: Routledge, 2021, pp. 107–124.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29061
B. Eickelmann, “Etwas anarchischer, freier, ungewohnter (Ein Gespräch mit Birgit Eickelmann),” in Chancen denken. Impulse für eine offene und mutige Gesellschaft im 21. Jahrhundert, Vodafone Stiftung Deutschland, Ed. 2021, pp. 24–35.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29062
B. Eickelmann and K. Maaz, “Ungleichheiten im Bildungssystem – eine unangenehme Konstante. Sinnvolle Maßnahmen und die Grenzen des Möglichen,” in Schule weiter denken, K. Maaz and M. Becker-Mrotzek, Eds. Berlin: Duden-Verlag, 2021, pp. 132–150.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 29066
S. Bonanati, H. M. Buhl, and B. Eickelmann, Wie Lernen in digitalen Lernumgebungen motivieren kann – Stichwort: Gamification. Hogrefe, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 32464
H. M. Buhl, S. Bonanati, and B. Eickelmann, Schule in der digitalen Welt. Göttingen: Hogrefe, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44678
B. Eickelmann, “Digitale Schultransformation ganzheitlich gestalten,” in Remote Schools. Schulisches Distanzlernen in und nach der Corona-Pandemie., Deutsches Goethe-Institut , Ed. Sofia: Deutsches Goethe-Institut Bulgarien , 2021, pp. 32–36.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 44680
B. Eickelmann, Lehren aus der Pandemie: Gleiche Chancen für alle Kinder und Jugendlichen sichern. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44679
A. Labusch and B. Eickelmann, “Students’ learning of computational thinking in schools with different curriculum approaches including individual student characteristics,” in Proceedings of the 5th APSCE International Computational Thinking and STEM in Education Conference 2021, C. K. Looi, B. Wadhwa, V. Dagiené, P. Seow, Y. H. Kee, and L. K. Wu, Eds. Singapore: National Institute of Education, 2021, pp. 43–46.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 44677
R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, and M. Endberg, Schule digital – der Länderindikator 2021. Erste Ergebnisse und Analysen im Bundesländervergleich. Bonn: Deutsche Telekom Stiftung, 2021.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51689
B. Eickelmann, “Gelingende digitale Schulentwicklung in der Post-Pandemiezeit,” SchulVerwaltung Spezial, vol. 23, no. 5, pp. 196–199, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 29065
H. M. Buhl, S. Bonanati, and B. Eickelmann, Schule in der digitalen Welt. Göttingen: Hogrefe, 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=40387)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed